Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettfotoböcker
Läst 41 ggr
Carmarino
1

Göra en fotobok

I denna tråd kan vi tipsa varandra om företag där man kan göra sina egna fotoböcker. Skriv gärna om du själv har testat och hur du i så fall tycker att det fungerade, om det var lätt att skapa en bok, om det var prisvärt etc.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2023-10-26 11:20 av Carmarino
Carmarino
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg ett tips om Once Upon i en tidning idag. Har därför inte själv testat det, men det verkar enkelt. Man kan göra böckerna både på datorn, på mobilen eller på surfplattan.

Lägsta pris är 200 kronor för 20 sidor med mjuka pärmar (Softcover Medium 20 x 20 cm). Vill man ha fler sidor så kostar det 6.20 SEK per sida med halvblankt papper och 7.20 SEK med silkesmatt papper.

Hardcover Medium (20 x 20 cm) kostar 250 kronor för de första 20 sidorna. Därefter samma pris om Softcover per extra sida.

Hardcover Large (27 x 27 cm) kostar 350 kronor för de första 20 sidorna. Därefter 9.20 SEK per sida med halvblankt papper och 9.70 SEK med silkesmatt papper.

Än så länge finns steg-för-steg-guiden bara på engelska, men det är inte särskilt svårt att förstå hur man ska göra. Valmöjligheterna är dock begränsad till två olika för både font och färg på omslaget. Man kan inte styra över layouten, så det är lite begränsat att få det som man vill. Det verkar som det finns några olika layouter, men hur man får fram dem har jag inte hittat än.

OBS! Har inte läst steg-för-steg-guiden, så det är möjligt att det går att ändra lite mer än det jag hittat, men det verkar inte så. Har inte heller testat appen, utan bara på datorn.

Bilden visar en sida jag skapade rätt snabbt. Har inte skapat något konto, men boken låg kvar ändå, dock bara i den webbläsare jag skapade boken i. När jag testade med en annan webbläsare fanns den inte kvar. Så bäst är att skapa ett konto, för då skulle jag tro att man kan jobba med boken/böckerna både på datorn, mobilen och surfplattan.

https://onceupon.photo/sv-se

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Create your own photo book on your phone with Once Upon, it’s easy! Make photo books, year books or a book with pictures of your kids.
  • Redigerat 2023-10-26 11:45 av Carmarino
kamera0710
2

Jag beställde en efter ett erbjudande från facebook. Dyrt, omkring 700 kr om jag minns rätt.

Carmarino
1

#2: Var det på Once Upon?