Hans´ härjingar i landet
Stormen "Hans" har dragit över landet de senaste dagarna. Den värsta förödelsen är väl längre söderut i Sverige, men även här uppe i Norr och i andra delar av landet är vi märkta av stormens härjningar.
Hur ser det ut där du bor ? vilken förödelse är det där ?
Visa gärna bilder och berätta lite hur det har påverkat just dina hemtrakter.
Här har det regnat kopiöst i några dagar. Igår kväll när vi gick ut med hundarna så hade det bildats en stor sjö tvärs över vägen. Den var även rätt djup.
Dottern klev i för att visa 😉🙈
Vinden har mojnat och solen tittar fram idag, så jag vågade mig ner i skogen på morronpromenaden med hundarna, vilket jag inte har gjort när det har blåst som värst.
Det är en hel del förödelse där nere. Träd som har vält och som lutar sig mot kompisarna och massor av kvistar och grenar på backen.
Kommunen har tydligen varit och städat undan ganska mycket också, eftersom det är en välanvänd promenadväg som går ner till elljusspåret.
Jag har inga bilder men E6:an var avstäng utan någon som helst trafikinformation - arma turister som har en färja att passa.
Milsvida köer och mycket vatten.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Tror vi har varit någorlunda förskonade från förstörelsen, även om det har varit lite källaröversvämningar och välta träd. Just här där jag bor märks Hans härjningar inte alls, men så har vi stora gräsytor runtomkring som sväljer en hel del vatten.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ