Mina foton iFokus

Mina foton

Etikett: insekter
LĂ€st 132 ggr
Draken
2

Sommarens Ă€ckligaste vider đŸ€ą

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med sommaren sÄ kommer ocksÄ alla otÀcka kryp.

Vilka Àr dina vÀrsta "mardrömmar"

Du fĂ„r Ă€ven lĂ€gga upp bilder om du vill 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. LÄnghÄrig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2023-07-04 15:42 av Draken
Sindri
1

FÀstingar alla gÄnger.
Mördarsniglarna syns ju i alla fall och de attackerar inte mig personligen.

Draken
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Det finns mÄnga av krypen som kommer fram under sommaren som jag tycker Àr otÀcka och obehagliga, men ett av dom vÀrsta Àr nog fÀstingen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

kamera0710
1

GrÀshoppor var min stora fascination nÀr jag gick mellanstadiet. Var vÀldigt frustrerad över att jag inte hittade nÄgon bra bok i Àmnet.

Herveaux
3

Sniglar Ă€r ingen favorit men de Ă€r ju enkla att parera, speciellt dĂ„ jag bor i lĂ€genhet. 😅
Getingar var jag livrÀdd för förut men numera kan jag vÀnligt men bestÀmt visa dem vÀgen ut om de villar in sig till mig.
FÀstingar ligger pÄ en ohotad första placering över smÄkryp jag ogillar. Huvva!

Spindlar, speciellt dÄ stora spindlar, Àr fortfarande lÀskiga. Hur harmlösa de Àn mÄ vara sÄ tycker jag de Àr obehagliga.
Har ingen bÀttre bild tyvÀrr men den hÀr baddaren fick Äka plastburk ut sÄ hen kunde hitta ett nytt tillhÄll dÀr inte jag redan bor.

20220809_210403.jpg

// Harley

[Zefirka]
0

#2: stor ju!

Carmarino
1

Tror faktiskt aldrig jag har haft en fÀsting nÄgon gÄng. DÀremot hade vÄr utekatt det (men hon Àr död sedan lÀnge) sÄ vi fick plocka fÀstingar pÄ henne. Inget som jag tÀnkte sÀrskilt mycket pÄ, utan man bara gjorde det.

Det Àckligaste jag rÄkat ut för Àr iglar. SÀrskilt en gÄng nÀr jag fick in vatten i stövlarna och i vattnet fanns yngel av iglarna. Det var smÄ vita geléklumpar som sög sig fast mellan mina tÄr. Minns inte hur jag fick bort iglarna men pÄ nÄgot sÀtt gick det, trots att de vara bÄde mjuka och hala.

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

• Redigerat 2023-07-04 17:03 av Carmarino
[Undertaker]
1

Jag tycker fĂ€stingar Ă€r vĂ€rst. Allt annat kan jag acceptera och leva med men inte fĂ€stingar
 Äckliga grejer.

Tarotstollan
1

Jag Àr vÀl mest berörd av getingar, men mer för att min katt skall bli stungen. SÄ de Äker ut i burk fort som bara den om de av misstag kommer in.
Hade en katt som tog en geting ute pÄ balkongen och den stack henne i tassen och taggen satt kvar i trampdynan som jag fick ta bort, tassen var lite svullen nÄgra dagar.

NÀr jag var liten var min fasa alla smÄ larver som hÀngde i trÀden pÄ lÄnga trÄdar, vet inte om de spann dem sjÀlva eller om det var spindelvÀv. Vet inte vad det var för larver, ca 1 cm lÄnga och var gröna eller svarta.
Vet ett Är jag hade varit nÄgra km hemifrÄn och plockat Liljekonvaljer som vÀxte i överflöd inne i en Ekskog och upptÀckte att en grön en hade fastnat i mina strumpbyxor och jag fick panik och sprang som en idiot hem grÄtandes sÄ mormor fick ta bort den.
Jag var vĂ€l ca 10 Ă„r och har nog aldrig sprungit sĂ„ fort dessa km!😁
Jag hade Liljekonvaljerna tryggt med mig hem, de hade jag inte kastat eller tappat.
I dag hade det inte bekommit mig nÄgonting, hade bara smÀtt bort den!

IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!

Draken
2

Hade sugit sig fast i welshens hals đŸ€ą

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis