Gott & blandat från Sabah!
Jag hakar på Drakens idé då jag själv också precis gick och funderade på samma sak! 😃
Jag gör många gånger långa bildtrådar men jag har då och då enstaka bilder som jag också gärna visar, men som jag inte tycker det är lönt att göra en ny tråd för.
Som bekant tycker jag det är kul att leka med bilder! 😃
Välkommen att ta en titt i min lekhörna! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Kul. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
It was the best of times,
it was the worst of times,
it was the age of wisdom,
it was the age of foolishness,
it was the epoch of belief,
it was the epoch of incredulity,
it was the season of Light,
it was the season of Darkness,
it was the spring of hope,
it was the winter of despair
Texten är från mitten av 1850-talet och skriven av Charles Dickens.
💖🧡💛💚💙💜
Härliga bilder, och vad kul att fler hakar på mina tokiga ideer 😁
#14: Tack! 🙂 Det var en bra idé, det blir ju en del bilder, kul att visa! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2022-06-19 15:14 av Sabah
Gjorde lite special-redigeringar på en del av bilderna jag tog idag, som visas i tråden Regn idag också!
Lupinblad i två varianter.
💖🧡💛💚💙💜
Redigerar du bilder i telefonen Sabah eller har du något program, eller du kanske inte fotar med telefon?
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
#29: Det stämmer! Jag både fotar och redigerar i telefonen, köpte en ny telefon till jul så nu blir det lite bättre bilder också! 🙂
Använder både telefonens album-app som har lite redigering och andra appar.
💖🧡💛💚💙💜
Kul att det fotas så mycket nu för tiden tack vare mobilen, för egen del är jag alldeles för darrhänt för att få till bra mobilbilder. Det går bättre med lite tyngd som i en vanlig kamera som jag kan hålla nära ögat/kroppen.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
#31: Jag förstår, det är inte bara fördelar med det som är litet och lätt! En riktig kamera har sina fördelar också! 🙂📷
Jag har alltid tyckt om att fota. Innan digitalkamerans tid hade jag ofta med mig en systemkamera, men då blir det ju bara vid speciella tillfällen. Lyckan var stor när jag fick en digital kompaktkamera! Hade både hundar och häst på den tiden och var då mycket ute i skog och mark. Då blev det mycket fotande! Hade en midjeväska där jag hade både kameran och telefonen (ej en smartphone), nära till hands när man red framförallt.
Med tiden blev det en smartphone även för mig, var inte bland de första att skaffa det. Det blev ännu smidigare, allt-i-ett! Mindre fullt i midjeväskan! 🙂 Nu rider jag inte längre men visst är det smidigt även om telefonenerna blir allt större, tycker egentligen att den jag har nu är för stor. Tänker då och då på mina tidigare kameror, nu blir det aldrig att jag använder dem, synd! 🫤

När jag redigerar och vill göra något annat än ändra ljus, kontrast, mättnad etc. använder jag bla. Snapseed, de sista bilderna i den här tråden. Sedan har jag nu på slutet mycket använt den blå/röda appen, den har många kul funktioner! 😃 Som synes har jag flera kollage- och redigeringsappar! Spotify är inte en bildredigeringsapp men de övriga sju! Det finns en uppsjö av dem när man börjar kolla och många har snarlika namn.
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2022-06-20 07:20 av Sabah
#32: WOW.
Jag måste ladda ner apparna som du har, hoppas det går på Samsung
#33: Det går nog alldeles utmärkt, det är en Samsung jag har! 🙂👍🏻
💖🧡💛💚💙💜
#33: Sabah och jag har samma modell på mobilen, så den är nästan likadan som din. Förutom att din är modellen efter. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#34 #35 Har laddat ner apparna, men har inte hunnit prova dem ännu 😁
#36: Då har du lite semesterpyssel! 🙂 Det är kul att utforska sådana här redigeringsappar! 😃
💖🧡💛💚💙💜
Ouch. Det var ett stort spindelnät, hur ser ägaren till det ut 😱
Vackra är de i varje fall 🙂
#43: Visst är de vackra! 😊 Byggmästaren såg jag inte, var lite bländad av solen. ☀️
💖🧡💛💚💙💜
Underbara bilder! 😍 Så fina!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#46: Underbar bild 😍
#47: #48 Tack! 😊
💖🧡💛💚💙💜
#7:
Så fantastiska foton !
Ursäkta om jag undrar , vilken sida är du och ändrar dina bilder ? eller har du det på din dator / laptop ?
HH 🙂
#62: Tack, Soligajag! 😊
Jag använder lite olika appar på telefonen, se #32, just i #7 har jag använt Photo collage maker, den blå/röda appen. Det är så kul att redigera, mixa och trixa med bilderna! Alla apparna har lite olika funktioner och möjligheter. 😊
💖🧡💛💚💙💜
#63:
Tack så mycket!
Ska kolla på det sen. 😊
HH 🙂
#70:
Helt fantastiskt!!!
HH 🙂
Naturen glädjer oss på många sätt! 😊🌿🌳💚
💖🧡💛💚💙💜
Oj, vad du har "lekt" med alla bilder. Fina bilder! ☘🌳
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#77: Tack, Dina! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Är så avundsjuk på dig. Jag har laddat ner redigeringsapparna, men har inte riktigt kommit på hur det fungerar helt än 😊
#79: Man behöver tid och inspiration också! 🙂När du liks börjar kommer du inte att kunna sluta! 😃
💖🧡💛💚💙💜
#80: Det låter bra 😁
#82: Så fint. 😊
#83: Ja, det var "blandad kompott". 😁
#84: Tack! 😊
#85 Kul att mixtra lite! 😃 Änglar kan nog visa sig på många olika sätt, men här har jag hjälpt till med en funktion i kameran i telefonen, "Roligt" heter den. Det blir dessa effekter direkt när när man tar bilden. De flesta av bilderna på hjärtat är gjort på samma sätt.
💖🧡💛💚💙💜
Så fina 🙂
#87: Tack!😊
💖🧡💛💚💙💜