Mina foton iFokus

Mina foton

Läst 41 ggr
Pialinn
0

Spara bilder på USBminne

Spelar det nån roll vilken typ av USBminne man sparar alla sina bilder på?
Måste det vara ett Photostick?

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Carmarino
0

Det funkar med alla USBminnen. Jag har i alla fall aldrig haft några problem med att spara bilder på något av de USBminnen jag testat med.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2022-05-28 16:54 av Carmarino
Pialinn
0

#1: Tack för svar. 🌹🌷⚘🌷🌹
Har sparat bilder på flera olika externa hårddiskar. Tänkte få alla bilder på 1 ställe.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Carmarino
0

#2: Det är dock alltid bra att ha viktiga filer/bilder sparade på mer än ett ställe. USBminnen går lätt sönder, och även hårddiskar kan krascha. Tänk särskilt på att inte bara dra ut minnet från datorn, utan välj "Säker borttagning". Annars riskerar man att minnet inte går att läsa nästa gång man sätter i det.

Externa hårddiskar är oftast inte lika känsliga som USBminnen (även om du bör använda Säker borttagning även på hårddiskarna), så du kanske kan ha en kopia på en av de externa diskarna och en kopia på USB?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2022-05-28 17:07 av Carmarino
kamera0710
0

Ja, dubbel uppsättning rekommenderas. Har ett USB-minne vars bilder till stor del är "kaputt".