Hundar och andra djur ...I min närhet
Bestämde mig för att göra en tråd om de djur som finns hemma hos mig. Som det är just nu så är det ett zoo ;)
Här finns både Hamster, Marsvin, Hundar och Gerbiler
Och det roligaste är att jag äger endast en av hundarna (grånosen på bilden i inlägget) Speedy är en Beardispojke på 10 år.
Övriga djur, samt 2 av hundarna är inte mina. Eller jo, den ena hunden står på mig, men det är yngsta dotterns hund, han skall så småningom blir hennes trygghet i tillvaron som utbildad terapihund :)
Mycket nöje.
Blivande Terapihund till yngsta dottern.
Azazeal (Azzi) är en Chivawa på 10 veckor.
Äldsta dotterns odåga med ett fantastiskt temperamente.
Xerox - Welsh Springer Spaniel. Pojke på 2,5 år :)
Nytillskott i familjen. En marsvinspojke som kallas Mario. Inflyttat idag :)

Ett till nytillskott idag.
Marsvinspojke som kallas Luigi. Mario och Luigi är näst yngsta dotterns ögonstenar , sedan hon förlorade sin hamster (den var nästan 2 år) här om dagen.

Naturligtvis är det jag som sitter med det yttersta ansvaret för djuren, även fast det är barnens djur.
Yngsta sonen har en Guldhamster och yngsta dottern har 2 gerbiler.
Ska se om jag kan få nåt snyggt kort på Guldhamstern och Gerbilerna :)
De har haft djur sen de var ganska små, tror de första dvärghamstrarna köptes in när barnen var 6, 7 och 9 år. Idag är de 12, 13 och 15. De har fått ta hand om djuren själv, de har städat burarna, hållt koll på maten och vattnet till dem. och de har själv fått socialicera djuren, så de tyr till dem. Jag har naturligtvis funnits med i bakgrunden, men jag har inte lagt mig i så länge det inte har behövts ,vilket jag inte har behövt, så jag har ingen tvekan om att låta dem ha djur :)
Bilden på Gerbilerna togs precis när hon hade fått hem dem, det är därför de är kvar i transportlådan ;)
Så fina djur. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Oj, så många fina djur ni har. 🙂
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Oj ett mindre zoo.
#7 #8 #9 Jo, det börjar kännas lite som ett zoo ;) Utöver dessa så har ju jag ett antal reptiler också ;)
Mini-zoo 🙂
Japp 😃
Nu ska vi bara lära alla djuren att nafsa Rovfisk på hälen, 😇
#13 Kanske ska träna dem att bita alla Jimmysar, så åker vi och hälsar på dig 😈
#14 Nej men jag tycker vovvarna ska väcka dig vid 04 för dom vill ut.
Fina djur. När mina barn var små hade vi också mini-zoo här.
#16 det har alltid funnits djur här hemma, när jag växte upp fanns det också alltid djur hemma :)
Hundar har det funnits redan innan jag föddes, samma sak är det för mina barn :)
Sonens Guldhamster. Hon heter Stella och är 1 år gammal :)
S´more och Oreo. Dotterns Marsvin :)
En till bild på pojkarna :)