Myskoxar i Lycksele djurpark
Sötnosarna. Ja, kanske inte #6; den ser mest arg ut. 🙂
Hur klarar de värmen? De trivs väl bäst när det är kallt? Eller isolerar pälsen mot värme också?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#8 Ja, de är söta, åtminstone de små!
Vet inte om de lider i värmen, men de vilda i Sverige och Norge lever väl i motsvarande temperatur. (Vet annars att det finns djur som avskyr hetta, trots att de lever i varmt klimat. Enligt Jan Lindblad är Indiens tigrar ett exempel på det.)
Mäktiga djur. Fina bilder på dom.
De ser lite speciella ut. Urtidsdjur är ordet som dyker upp i mitt huvud. Charmiga är de! 😊 Ser att du fotat dem här uppe i Lycksele djurpark men jag tror inte de finns här i vilt tillstånd, annars skulle man ju kunna tro det, de ser ut att vara skapta för norrländskt klimat!
💖🧡💛💚💙💜
Fina bilder på ovanliga djur!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Som den djurvän jag är så hade jag nog haft svårt för att inte kliva in om jag varit där och gosat och kelat med dom. Men den där snubben i #6 såg inte speciellt kelvänlig ut..
#13. Tror nog att de sett till att du slog världsrekord i springa och hoppa högt!😉
#14 Är dom så våldsamma? Ja då skulle jag ju slå Stefan Holm med hästlängder och vara öm i baken 😃
#15. 😂Släng dig i väggen Stefan Holm!
De vaktar ju sina bebisar precis som alla andra djur och tror nog inte forskarna går så nära, utom när de är sövda.
#15 Nej, de hornen är nog inget att leka med direkt. Skulle inte vilja ha en sådan efter mig. Det är många kilo kompakt kött, med vassa spjut i framdelen. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#11 Nej, Sveriges enda vilda myskoxar finns i Härjedalen.
#17 En tysk turist var en gång klyftig nog att kliva in till dem för att plocka deras ull. Han blev stångad i baken och fick åka till sjukhus, hornet trängde in 20 cm. Är huvudet dumt får kroppen lida…