Man ser tydliga spår
Dagens promenad i gråväder och lite dis som hänger i trädtopparna. Skönt gåväder men om man står still för länge så är det råkallt. Utefter Örekilsälven - som rinner igenom Munkedal - finns det trevliga gå-stigar och en bäver - eller flera - härjar i området. Ser inga fördämningar i vattnet, men de kanske bygger under ytan till att börja med - jag vet inte.. Skulle vara kul att få se nån.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Fina bilder! 😊 Bävern är arbetsam!
💖🧡💛💚💙💜
Fina bilder vi har några bäverbilder här på sajten.
Har aldrig ens sett spåren efter bäver i verkligheten. Vet inte om det finns några här i närheten faktiskt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Bävrarna är verkligen duktiga på att fälla träd. Fina bilder! 🙂_ Vi låg inblåsta med båten på Gullholmen för några år sedan. Där är bl a ett ställe där de har avverkat ordentligt med skog men inte såg vi några bävrar._
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#4 Skeppskatten Dina- tror de är ganska skygga av sig, men jag tittade utefter älven, kan heller inte se nåt som liknar bäver-bygge.. men de kanske börjar långt under ytan o bygger, jag har ingen koll. Får trampa förbi där o kolla hur de gnagda träden ser ut.. eller om de försvinner 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Bävrar är nattaktiva djur så vill man se dem får man ge sig ut i skymningen eller tidig morgon innan det ljusnar.
Bävern gnager oftast av två tredjedelar av stammen, sen är det bara att vänta på hårda vindar. Asp fälls ofta på hösten där barken är favoritmat under vintern. De behöver gnaga för att tänderna inte skall växa för långa.
#0 Häftiga bilder!
#6 Intressant info!
Det där hade t.o.m jag kunnat spåra *huuugh* 😃
Tjusiga bilder.
Hoppas att du får se den och hinner ta kort!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#5 Lycka till! 🙂
🤗 Elisabeth och Amira 🐈