Mina foton iFokus

Mina foton

Etiketter: semesterbilderdagsturer
Läst 792 ggr
[Jimmy.L]
2

Hela Sverige Bakar julspecial?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det spelades in i Taxinge idag med jultema.

Tror det var kändisprogram men inga jag riktigt känner igen så ni som kan era kändisar får väl fylla i vilka det är.

[Jimmy.L]
2

Såg inte vad dom höll på med.

[Jimmy.L]
2

Jag funderade om det var pepparkakor dom gjorde.

[Jimmy.L]
2

Gick till sidan och tittade men stod lite för långt bort för att se.

[Jimmy.L]
2

Kände doften av pepparkakor och en som stod vid mig nämnde pepparkakshus.

[Jimmy.L]
2

Domarna i samspråk.

[Jimmy.L]
2

Deltagare koncentrerar sig i bygget.

[Jimmy.L]
2

Skulle vara intressant att prova deras kamera.

[Jimmy.L]
2

Domaren granskar bygget.

[Jimmy.L]
1

Så vispas det.

[Jimmy.L]
1

Undrar vad dom använder för "lim"?

Carmarino
0

Det är säkert årets omgång av Hela Sverige bakar. Den började spelas in för ca tre veckor sedan, så de är nog ungefär halvvägs nu.

Tror inte det är några kändisar med, om de inte är någon som är speciellt inbjuden som "gästdomare". Tycker att killen med tomteluva i #4 är lite lik Johan Östling, som vann Hela kändis-Sverige bakar förra året.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
0

De har ju olika teman varje "etapp", så kanske var pepparkakshus ett av momenten den här gången, antingen i paradbaket eller den tekniska utmaningen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
1

Är tjejen i pepparkaksklänningen programledare?

[Jimmy.L]
1

Jag hade inte lagt kameror på marken.

[Jimmy.L]
1

Smyger mig fram på kortsidan och kikar.

[Jimmy.L]
1

Nu ser man bygget lite lättare.

[Jimmy.L]
1

Undra vad som sägs här.

Carmarino
0

#13 Nej, hon är nog en av deltagarna. Kanske hon var klar, så det är därför hon har tagit av sig förklädet.

Domare är Birgitta Rasmusson och Johan Sörberg. #5

Programledare är Tilde de Paula Eby, men hon har lyckats hålla sig utanför dina bilder.

Carmarino
0

#18 Såg nu på de senaste bilderna att hon i #13 verkar vara en gästdomare. Eller också är inte Tilde med den här säsongen. Har dock inte hittat något om att hon bytts ut.

Även om jag söker på "Hela Sverige bakar" så får jag bara träffar på "Hela kändis-Sverige bakar". 😡

[Jimmy.L]
1

Domaren granskar.

[Jimmy.L]
1

Mycket folk bakom kamerorna jag får det till 5 kameror som filmar deltagarna.

[Jimmy.L]
1

Tyvärr respekterar människor inte inspelningen och går upp för trappstegen och tittar in då ber man samtliga att backa så denna bild blev den sista. Då stod det säkert 20 st vid tältet och tittade och babblade.

[Jimmy.L]
0

#19 Tilde såg jag inte men kan ha varit den som satt bakom en massa saker i tältet.

Carmarino
0

#21 Helt otroligt att de får plats. När man tittar på programmet så ser det nästan "ödsligt" ut mellan bänkarna. 🙂

#22 Häftig räkskjorta. 👍

[Jimmy.L]
0

Väldigt mycket folk i Taxinge idag så det var lite konstigt att man hade inspelning en röd dag, Skrik från barn, folk som pratar högt och folk som går fram till tältet och lyfter upp barnen kändes nog lite som störningsmoment,

[Jimmy.L]
1

#24 Ja jag räknade till 10+ som stod bakom och gjorde inte så mycket. 

2 personer höll i kablar till kamerorna.

Carmarino
0

De får kanske passa på när de har möjlighet. Vet inte hur tajt inspelningsschemat är, men de ska hinna med en hel del på sex veckor (som jag har för mig är tiden det tar att spela in).

En av de tidigare deltagarna (från 2013), Fredrik Nylén, deltar som "receptkoordinator och bakexpert". Han verkar inte heller ha lyckats fastna på dina foton, men det är inte säkert att han var där idag.

[Jimmy.L]
0

#27 Han såg jag inte.

Carmarino
0

#28 Nej, det är möjligt att han inte är med varje dag.

Vixxen
0

#17 Hon med pepparkaksklänningen (brun med vita prickar) är väl Tina Nordström?

Carmarino
0

#30 Ja, jag tyckte också det liknade henne, men hon ser annorlunda ut i #13.

(P.S. Det hade kommit ett "http://" för mycket i din länk, så jag ändrade den.)

[Jimmy.L]
1

En till bild på henne. Hon gick runt och pratade med dom andra.

[Jimmy.L]
1

Deltagare vid julgranen vid ett tillfälle gömde han sig bakom julgranen och skakade i granen.

Carmarino
0

#32 Ja, det liknar onekligen Tina. Det är väl bara lite ovanligt att se henne i den vinkeln.

[Jimmy.L]
1

Hörde domaren fråga efter snus till en ur inspelningspersonalen vid ett tillfälle när han passerade mig.

Vixxen
0

#31 Tack Carmarino!

Är det inte håruppsättningen som gör att man inte riktigt känner igen henne?

[VSK]
1

Och när tältet är tomt så är Jimmy där och rensar alla pepparkakshus 😮

[Jimmy.L]
0

Birgitta Rasmusson satte sig på en bänk utanför inspelningen en stund och vilade sig. Hon såg rätt nöjd ut då hade deltagarna ca 15 min kvar.

Nä VSK jag vågar mig inte in i tältet utan lov.

Carmarino
0

#36 Jo, det är det nog. Man är inte van vid att se henne med håret uppsatt mer än möjligen i en tofs.

#39 Ja, helt klart var det Tina.

De måste ha haft något jultema, för jag tror inte att det var någon julspecial. Deltagarna är ju nya också - åtminstone känner inte jag igen någon av dem - så det kan inte vara någon specialinspelning med tidigare deltagare.

Var det kallt i Taxinge idag? Tycker det är många som har tjocka jackor på sig.

Vixxen
0

#4 Där tror jag Johan Östling från Ack Värmland är med!

[Jimmy.L]
0

#40 Någon i kön till kakbuffén sa det var kändis med jultema. Kyligt och blåser idag med.

Carmarino
0

#41 Ja, det trodde jag också i #11. 😉Han finns på större bild i #33, men där ser han lite annorlunda ut.

#42 Märkligt då att man inte känner igen någon av deltagarna - mer än då Tina och möjligen Johan Östling. Fast de verkar inte vara deltagare, utan bara "hjälpdomare" eller något ditåt. Annars hade de också haft förkläden på sig. 🙂

[Jimmy.L]
0

#43 Kan vara mycket väl vara så och det var ju bara nån i kön som nämnde det.

Carmarino
0

#44 Det kan ju ha varit en julspecial med tidigare deltagare, men jag känner inte igen en enda av dem, så det kanske är de som åkte ut i de första programmen varje säsong. 👍😃

[Jimmy.L]
0

#44 Kan vara så jag anlände kring halv 12 idag så dom kan ha spelat in under förmiddagen.

Vet inte hur länge dom bakar första gången hörde jag dom ropa 30 min kvar och sedan 20 min kvar till deltagarna.

Carmarino
1

#46 Det är olika tider beroende på vad de bakar. Ibland har de bara 45 minuter på sig, ibland 3-4 timmar. Oftast brukar det vara mellan 1-1,5 timme. Programledaren (normalt är det Tilde) ropar ut hur lång tid det är kvar lite då och då.

[Jimmy.L]
0

#47 Tack.

[Jimmy.L]
0

Inspelningsdagar.

Carmarino
0

Då verkar det som om de är lite drygt halvvägs.

Eftersom den 6/6 är med bland inspelningsdagarna så var det nog inte någon "kändisjulspecial", utan det var förmodligen jultema just den tävlingsomgången.

Skeppskatten Dina
0

Intressant att få se bilderna som du har tagit. 🙂

🤗 Elisabeth och Amira 🐈

[Jimmy.L]
0

Tack Elisabeth och Dina.

Carmarino
0

#43 Vi hade rätt. Tilde har hoppat av som programledare och har ersatts av Tina och Johan.

https://www.expressen.se/noje/tilde-de-paula-lamnar-hela-sverige-bakar/

Vixxen
0

#53 Aha! 🙂