Mina foton iFokus

Mina foton

Etikett: däggdjur
Läst 668 ggr
kamera0710
3

Älgar i Lycksele djurpark

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några bilder på älgarna i Lycksele Djurpark. De har rejält tilltagna hägn och man får ibland mer känslan av storskog än djurpark.

De växlar också mellan olika hägn för dem, för att minska problemen med slitage och parasiter.

6:e och 7:e juni.

kamera0710
2

Här kanske storskogskänslan framgår lite…

kamera0710
3

.

kamera0710
2

.

kamera0710
2

.

Carmarino
0

Ståtliga djur. Är det bara kor och kalvar, eller har tjurarnas horn inte växt ut än?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

kamera0710
0

#5 Sista bilden är på en tjur. Det syns att hornen börjar komma. Men korna var helt enkelt villigare att posera än tjuren, så de övriga bilderna är på kor.

Carmarino
0

#6 Ja, nu när du säger det, så ser jag hornen på tjuren. Lade inte märke till dem innan.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[VSK]
0

Tjusiga bilder. Gillar hellre stora hägn. Blir lite mer ett med naturen då.

Hundtassens
0

Underbart mysig park! Hade praktik där i tre veckor förra året. De har en super inställning till hägn och djuren trivs verkligen :)

kamera0710
0

#8 Tack!

#9 Håller med om att det är en härlig park! Brukar framhålla Lycksele, Järvzoo och Boråsparken som mina favoriter bland Sveriges djurparker.

[VSK]
0

👍

[Jimmy.L]
0

Skogens konung är vacker.

kamera0710
0

#12 Javisst!