Läcker bild.
Oj vilken häftig bild.
/Maria
Tack 🙂
Synkronized waterskiing. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Mångsidiga pippiar. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tjusiga bilder, som vanligt när du har hållit i kameran VSK! 😍
Carmarino, det heter pjoddar jue! 😃
/Désirée
DesK, pjoddar är bara de små fåglarna. Stora fåglar är pippiar eller vita örnar. 😃
Carmarino, visst ja, bara ett glapp på min hårddisk😎. De däringa vita örnarna som flyger efter Waxholmsbåtarna är ju riksbekanta 😃
/Désirée
Tack 🙂
Jag som nyss lärt mig vad en pjodd är. Nu är här ett nytt namn 😭
VSK, menar du pippiar eller vita örnar? Pippiar är min pluralform av pippi(fågel). De vita örnarna är du förmodligen inte gammal nog att ha hört talas om. 😉
DesK, vi hade vita örnar här också, även om vi inte hade några Waxholmsbåtar. Det var många år som jag aldrig sa något annat än vita örnar om alla måsar jag såg. 😃
Carmarino, VSK är en liten påg 🙂
/Désirée
Misstänkte det. 😉
😭
😃
Jag bara älskar att höra att jag är en liten plutt. Mera sånt tack 😛
VSK ställer in sig hos tjejerna. 😃
🎧
VSK är en liten påg och Jimmy.L är en annan liten påg😃
/Désirée
😂👍
Härlig bilder! Sångsvanen är alltid en favorit.
För att inga missförstånd ska uppstå så vill jag bara tala om för VSK och Jimmy att "liten påg" på skånska kan översättas med "liten kille" - inte "liten plutt" alltså. 😃
Skulle någon kalla er för "kär påg" så ta det som en komplimang. Det är troligtvis en äldre kvinna som säger det, för det betyder en gullig kille. Det sägs oftast om någon som är snygg och charmig, men mycket yngre än den som säger det - inte nödvändigtvis ett barn alltså. (Jfr "liten påg" ovan.) 
Men jag är gärna en liten plutt 😛
#22 Okej då. Då får du vara en liten plutt. 😃
🙂