Hyenor och vildhundar
Dessa djur ogillar jag skarpt, men fina bilder (som vanligt).
Trevligt. Det är inte så vanligt att se bilder på hyenor. Har själv ingen särskild åsikt om dem, för jag vet inte så mycket om dem. Tror inte de är värre än andra rovdjur, människan inkluderad, och någon måste ju "städa undan" i naturen också.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#4 Tack!
#5 Det är heller inte så många parker som håller hyenor, det kanske är en orsak till att man inte ser dem på bild så ofta. Den fläckiga hyenan tror jag inte finns i någon annan svensk park, men jag vet att Frösö Zoo hade en annan art vid mitt senaste besök 2010.
Boråsparken har enkäter via nätet till sina besökare, jag har där alltid nämnt att jag gärna sett några hyenor i parken. Vid 50-årsjubileet 2012 blev det verklighet!
#6 Kul att de lyssnar på besökarna. Läste på Wikipedia att just fläckig hyena inte är asätare utan jagar sitt byte. Sedan finns det tre arter som är asätare och en som lever på termiter. Intressanta djur.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Fina bilder.