Vilka bilder… 👍
Oftast tycker jag att det man läser om älgar är alla bilolyckor, men de här bilderna var otroliga att se. Riktigt fina djur.
Ståtligt djur. Länge sen jag såg den i skogarna.
#7 Tack!
Har varit med om en lite större älgkollision i Västerbotten, men det gick bra för min del. Alldeles utanför Östersund kom en gång en tjur och ställde sig kolugn mitt i vägen så att jag fick tvärbromsa, men han var väldigt mäktig att se!
#8 Ja, de är ståtliga. Har inte heller sett någon i det vilda på något halvår eller så.
Så fina djur. Jag tittade på bilderna två gånger. Så stora och mäktiga. Vackra.
Paxi 

Vet man med sig att en kollision är omöjlig att undvika så är det bakdelen på djuret man skall försöka träffa. Jag har haft turen med mig att än så länge slippa en kollision med älg. Tur att du klarade dig så pass bra ändå.
#12 Vid kollisionen i Västerbotten gick allt på några få sekunder, när en ko kom springande i full fart ut ur skogen och över vägen. Men det blev som tur var bakpartiet som tog smällen. Tur i sammanhanget var också att älgjakt pågick, så förhoppningsvis blev älgens lidande kortvarigt.
Tur i oturen mao.
Fina foton. Själv har jag också sett dem i djurparker och i vår trädgård samt på vägarna. 😃
Mäktiga djur. Mötte en i skogen en gång när jag var i yngre tonåren. Såg bara bakdelen på den så jag trodde det var en häst vars ryttare hade hoppat av och inte syntes. Sedan vände den sig om, och då syntes det väldigt tydligt att det inte var en häst. 😃
Just den här var nog en nyligen bortstött kalv, men den var ändå väldigt stor. Sedan syntes den till i trakten någon vecka innan den försvann. Vid ett tillfälle stod den tvärs över vägen när en av mina kompisar kom på cykel (eller kanske var det moped). Behöver jag säga att han stannade och väntade tills älgen behagade flytta på sig. Det tog en rätt bra stund, för älgen hade tydligen ingen brådska.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ