Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettfordon
Läst 1437 ggr
[VSK]
1

Alle man till pumparna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här båten är det ingen som bryr sig om. Varken ägare eller kommun. Frågan är om den flyter när isen ger vika.

• Redigerat 2022-03-25 16:45 av Carmarino
[VSK]
1

.

[VSK]
1

.

[VSK]
1

.

[VSK]
1

.

[VSK]
1

.

[VSK]
1

.

[VSK]
1

.

[VSK]
1

.

[VSK]
1

.

[VSK]
1

Sista bilden.

[Jimmy.L]
0

Väldigt fina bilder, tror inte den går att rädda men jag ska inte säga inte, det finns ju… silvertejp ☝️

[VSK]
0

Lär gå åt ett par rullar silvertejp antar jag 😃

Nä, det är ganska sorgligt hur nån kan låta en sån här båt gå under. Den var riktigt ståtlig när den flöt som den skulle. Och jag fattar inte varför nån inte bärgar båten medans den ändå befinner sig vid ytan. 

Lär ju knappast bli lättare när den står på botten sen. Märkligt detta.

[Jimmy.L]
0

#12 Ja hamnar den på botten blir det knepigare. Märkligt ändå att den får ligga så utan oljelänsar.

[VSK]
0

Ja. 🤔

[Chakra]
0

Fina bilder, verkligen, och vad synd att det förstörs. Du kanske fotar mer senare på samma objekt så vi får se vad som händer.

[VSK]
0

Jo jag har faktiskt tänkte följa båtens öde. Är nog många hobby-fotografer i V-ås som kommer göra det, för den båten är ganska mkt fotograferad. Och många är upprörda så klart. Den dagen båten går under så kommer det garanterat läcka både diesel och motorolja. (tvivlar på att den är bensindriven).

Om jag förstått saken rätt så är det båtägaren som måste bekosta bärgningen. Och kommunen begriper inte att det kommer kosta hur många ggr mer som helst när båten står på botten, och ingen verkar bry sig om miljön. Helt otroligt detta.