Domherrshona och en kråka.....
Fina!
Här har jag inte sett några domherrar på många år. Trevligt att få se dem på bild åtminstone. Kråkor finns det däremot här lite då och då.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Här verkar domherrarna ha ökat de sista åren, för det var många år som jag sällan såg någon. Nu de senast tre åren har det blivit fler och fler, men jag vet inte om det har någon betydelse att kommunen har tagit bort nästan all gran i området här. Tycker nästan det skulle vara tvärtom, ekorrarna däremot verkar ha försvunnit tyvärr 🙄
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
#3: Vi har inga granar i närheten, bara lövträd. Vet inte varför de har försvunnit, men kanske är det bättre käk i den stora parken tvärsöver gatan. 😊
Några ekorrar har jag inte heller sett på länge, men jag sitter å andra sidan inte och tittar på träden utanför fönstret så de kan mycket väl finnas. Vet att det finns rätt gott om dem på andra sidan gatan.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#4: Det syns klart och tydligt att det är en domherre. 😊