SFRK. Sundsvalls Fältritt klubb
Har börjat vända tillbaka till stallet och hästarna igen, efter att ha varit borta i flera år. Har en förhoppning om att jag återigen skall kunna sätta mig upp på hästryggen till hösten.
Dottern jobbar på stallet och jag har börjat följa med henne oftare och oftare. jag har kommit på att jag trivs väldigt bra i stallet med hästarna. jag har saknat det fruktansvärt mycket.
Jag knäpper självklart alltid bilder när jag är där, så i denna tråden tänkte jag att ni skulle få träffa hästarna på stallet.
Finaste Nessie. En av favoriterna. Ett ganska ungt sto som har gått som dressyrhäst tidigare, hon är bara 6 eller 7 år gammal.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag fick mig ett gott skratt när jag var på stallet i Tisdags.
Dotern skulle tränsa nessie, men problemet är att Nessie är ganska stor och dottern är ganska kort. Nessie vet om att dottern inte riktigt når upp, så hon sträcker på nacken ….bara för att jävlas tror jag 🤣
Nessie har stått ganska länge, så hon skall skrittas och travas igång utan ryttare. Det är en av dotterns uppgifter när hon jobbar.
Sam. En annan favorit hos mig 😊
Fina bilder.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5: Det där är min typ av häst 😍 Är han en Irish Cob eller Cob korsning?
Hästar kan verkligen göra underverk för måendet! Hoppas du kan lyckas ta dig tillbaka upp i sadeln någon dag.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#10: Ok. Tänkte han var en Irish cob (eller korsning) med tanke på allt hovskägg och mustasch (som kan vara vanligt på dem). Väldigt fin iaf!
Beric är också väldigt söt!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#9: Ursprung är okänt. Men jag är ganska säker på att det är Fjordhäst i honom, och rent utseendemässigt, bortsett från stubbmanen, så kan han mycket väl vara Cob eller Irish Cob🙂
Jo mitt mål och min högsta önskan är att kunna ta mig upp i sadeln igen 😊
Fina hästbilder! 🐴
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Jag vill också ta mig upp i sadeln igen en dag!
#0: Är det Färsta?
#14 Japp det är färsta =)
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#15: Det är fint!
Hur många stallplatser är det?
Just nu så har ridskolan själv 13 ponnyer och 10 hästar, plus att det är 5 (tror jag) tomma platser för ridskolehästar, en spilta med dörr (spiltbox), och 4 spiltor, men en av spiltorna är omgjord till "förråd" där har dom grepar, sopar osv, sen tror jag det var rat om att 2 av spiltorna tillsammans skulle göras om till storhästbox.
Samt att det finns 13 (tror jag) privathästar där. Eventuellt +2 då jag är osäker på om det är 3 eller 4 privathästboxar på rad längst in
Så sammanlagt 41? platser om man räknar med "förrådet"
Sen finns det ett stort besöksstall bakom ridhuset som såklart står tomt, där får man ställa sina hästar när dom arrangerar tävlingar, men har verkligen ingen koll på mängden, kanske 15-20 st?
Vid närmre koll, så är det 8x2 i ena besöksstallet och 7x2 i det andra, så dom har snarare 30 besöksboxar, så ungefär det dubbla av cad jag troddexD
#18: Det är stort med många stallplatser.
#19: Ridanläggningen är mycket stor 🙂
Ska se om jag kan svänga förbi och knäppa lite kort på själva anläggningen. Hästarna går på bete nu.
- Redigerat 2023-07-01 08:45 av Draken
#20: 👍
Lite bilder från ridanläggningen.
Området där utehagarna ligger. Hela området och skogen ovanför stallet hör till anläggningen
Eros står hemma på stallet med privathästarna eftersom han har en skada i ryggen, så de vågade inte släppa honom på bete
#24: Stackarn!
Men bra om han är skadad.
Dottern red Valle igår. Han är världens snällaste, men han är en av de största hästarna på stallet, och min dotter är inte jättelång, så det såg lite roligt ut 😝🤣
#28: Härlig bild!
Valle är världens mysigaste 🥰
Fina bilder! 🏇
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Sheriffen. Ny ponny på stallet där Molam jobbar. Han står, just nu, i karantän så man får se men inte röra 😉
Elle vet att Molam är ganska kort, och det utnyttjar hon när hon inte vill betslas 🤣
Batman. Stallchefens egen häst