Svart vitt för nästa utställning
Nästa fotoutställning sker i april, och jag tycker det är kul. Då är det tema svart vitt.
Jag sitter o leker med lite bilder, men finns det några no-no's jag bör lära mig/vet om - vill ju inte trampa i klaveret utan att fatta, liksom🙂.
Jag gillar att lägga in egna ramar och det har jag förstått att så gör man inte, i alla fall inte den här fotorundan, det ska vara svart ram, vit passpartout. Punkt.
När jag sitter o leker med olika inställningar så märker jag att jag dras till att mörka ner korten en hel del men i mitt huvud så blir det inte bra med en vit passpartout - eller är det bara mitt tänk som skevar?
NI får gärna visa exempelbilder hur ni tänker/gör.
Ps. Blomman för dagen är en riktigt kul blomma att fota, det ser ofta ut som det strålar ljus från mitten. Jag har många kort där ljusfenomenet finns.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Spännande, jag önskar dig lycka till i utställningen.
Snyggt! Lycka till! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Jättefina bilder! Lycka till!
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Vackra bilder Mooniq.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Vilka tjusiga bilder.
Håller tummarna det går bra på utställningen 👍
Det e ju själva f---n när man fastnar i tänket.. Sitter o leker med gamla kort och alla mina inställningar dras mot mörkt, mörkare mörkast. Sen vet jag inte hur jag ska tänka eftersom det ska vara vit passpartout och svart ram .. på en vit vägg.. mina kort kommer ju att bli som svarta hål i rymden.. 😟 Hur gör ni när ni kör fast? eller över-tänker jag lite för mycket.. som även tänker in vägg och inramning?
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Tycker det är superfina bilder.
Hur du ska göra vet jag tyvärr inte. Har inte den blicken.