Dagens promenad, möte med en älg
Efter jobbet så drog jag på mig träningskläderna och drog ut på promenad. Solsken, blå himmel, lite kylig vind men härligt ändå med några plusgrader i luften. På den senare delen av promenaden så ser jag en älg som står nära vägen - kanske 30-40 meter mellan oss. Jag ser den. Den verkar lite förvirrad, kanske en halvvuxen kalv, den ser mig och plötsligt tänker jag.. vi skulle haft några träd mellan oss.. sen säger jag högt - du får gå tbx till skogen - då börjar den gå mot mig.. då tänker jag.. mobilkamera.. och tänker även. Om jag stått i en ko-hage så stå still.. så jag pratar högt, står still och älgen rör sig lite tveksamt i sick-sack mot mig och mot vägen. Dumt nog så zoomar jag så bilderna blir gryniga - just här o nu - en systemkamera, tack.. men blev ändå nöjd när älgen benade iväg över vägen och bort över åkern och jag kunde fortsätta hemåt.. Skithäftigt.. faktiskt.. 😃
Så bilderna är gryniga..
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Gratulerar! 😊 Det är inte varje dag man träffar på kungligheter och så där oplanerat! Kul att du hann med att föreviga mötet! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Men man ser att det är en älg i alla fall. 👍😃
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Grynigheten ger en snygg effekt tycker jag!
Vilken upplevelse 👍
Jag vet inte när jag såg en älg sist.
Fantastiskt att du träffade på älgen och hade mobilen med dig. 👍
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#5 Skeppskatten Dina- mobilen är alltid med - jag e mest impad över att jag kom på att ta fram den, men mindre nöjd med att jag började peta på skärmen för att förstora bilden lite - duktigt korkat.. men men 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#6 Tyckte allt att det var tillräckligt bra. 🙂
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Jättefina bilder! Hade det varit jag hade jag blivit rädd och gått därifrån så fort jag kunnat, hade inte stannat och tagit några bilder.😉🤐
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Älgarna demonstrerar. 🙂
😂