Aquaria i Stockholm.
Har varit i Stocholm i Helgen (4-6 Maj) Och vi var inne på flera olika museum och andra kuliga saker.
Här lite bilder från Aquaria :)
Maneterna var lite roliga där de oftast simmade upp och ner ;)

Korallreven var riktigt snygga 😍

Gul kirurgfisk

Härliga bilder 👍
Fina bilder, måste dit innan dom slår igen för gott.
Pirayorna vill man inte stoppa ner fingrarna till ;)

Jättefina bilder, och roligt att få se så många olika arter.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Fyrögonfiskar

Vimpelfiskarna är otroligt vackra

Rockor fanns det gott om

#2 Första bilden är den gula en Gobiodon okinawae?
Lite blandat som lever på reven :)

Naturligtvis fanns det även invertebrater också ;)

Inget rev utan en sjöhäst eller två

Lite anemoner

Bubbeltejpanemon

Skivanemon
Nytt sedan sist jag var dit, var grodhuset 😃
(Ignorera maken, som ser ut som han har en allvarlig diskution med grodan 😂)

Horngroda
Pilgiftsgrodor

Vackrast av dem alla …Drakfisken 😍❤️

Jösses så många arter 😮
👍
#4 Tack :)
#5 Det vore synd om de slog igen för gott. Tycker det är ganska perfekt, jag är akvarist ut i fingerspetsarna (33 år med fiskar nu) Och det är inte bara en gång jag har spenderat en heldag här inne, medans ungarna är på gröna Lund och roar sig 😊
#7 Tack :) Det fanns många fler också, men de ville inte vara med på bild, och de jag lyckades fånga på bild var inga bra bilder, så de kastades ;)
#11 Yes det är det :)
#20 Det är ungefär som här hemma, fast här finns endast sötvattensakvarium 😎
Vi gick och fiakde när vi hade gått halvvägs igenom och de hade så underbart vackra Hawaiirosor i fiket. Jag ville bara plocka med mig dem hem 😍

#21 Fina bilder även jag har haft både söt och saltkar innan jag sysslade med reptiler för att sedan lägga ner det.
#23 Jag har även haft saltkar, men då det kraschade för mig, så gav jag upp för stunden. Orkade verkligen inte börja om från början igen, hade varken tid,ork eller lust ;)
Förr eller senare kommer jag förmodligen starta upp med salt igen, men det blir förmodligen bara ett mindre med en drakfisk och lite invertebrater i 😊
När vi gick igenom grodhuset, så hittade jag några terrarium som stog lite i skymundan, så jag frågade oim man fick gå dit och titta …och det fick man, så jag knatade dit jag.
Tittade in i ett utav dem, och förväntade mig att få se en snygg groda eller nåt, men icke …jag höll på att trilla baklänges och tappa kameran i backen 😮🤢
Söt spindel så ska dom se ut. 😃
Va mig en hårig sak. Tarantella eller fågelspindel chansar jag på. Är det jag kunde komma på 🙂
Vackert!
#26 Spindlar är min absoluta mardröm, är livrädd för dem. Jag har spindelfobi deLux. Ser jag en svart liten husspindel, eller en daddy longleg så springer jag, har vi dem inne, så skriker jag efter maken eller nån av sönerna .
#27 Enligt skylten (som jag inte så först) så skulle det vara en vanlig fågelspindel :)
#28 Inne på Aquaria håller jag med om, om du menar spindeln, så håller jag inte alls med dig 😉
Aha, en helt vanlig fågelspindel mao. Pheeeeeeeeeeeeew 😃
#29 Spindeln var väl den bästa där, du borde ha frågat om du fick klappa den. 😉
Jättefina bilder! 🙂
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#29 Syftade inte på spindeln i första hand!😃
#30 Japp 😃
#31 Du är ju inte riktigt riktig ju 😮 Hellre skulle jag gå på händer och fötter över glödande kol 😉 Skulle jag på något sätt komma i närkontakt med den, då skulle jag få en hjärtinfarkt och hjärnblödning samtidigt 😎
#32 Tack :)
#33 En förnuftig människa i varje fall 👍
😂
😂(glödande kol)
Ja garva ni 😎 Tur man kan roa nån 😛😉
Hörde att svarta änkan har rotat sig i Sverige.
Edit tar tillbaka det tydligen oklara källor.
Förresten hur var Fjärilshuset? Sist jag var där tyckte jag deras akvarium inte var så roliga.
Åh, grattis… 🌺
😃
Nej, svarta änkan är inte etablerad i Sverige -står det här http://www.natursidan.se/nyheter/nej-svarta-ankan-ar-inte-etablerad-i-sverige/
#39 Blev ganska besviken, faktiskt. Hajakvariumet var ganska okej, men de mindre var inte så roliga.
Är själv akvarist, och jag skulle inte vara lycklig om mina akvarium såg ut som de på Fjärilshuset ;)
Jag har en bildmapp från fjärilshuset också som jag håller på att sorterar nu, skall lägga upp flera trådar till tänkte jag, däribland då en från Fjärilshuset :)
#39 Hört många som blivit det tråkigt nog.