Isbjörnar i Orsa björnpark
Söt som ett mellanting mellan hund och katt. Märkligt att isbjörnar är så livsfarliga som de är. Skenet bedrar verkligen.
Fina bilder.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 Ja, skenet bedrar på den punkten! Var där för några år sedan och en liten tjej storgrät och ville bada med dem! Hennes föräldrar försökte förklara att det inte gick…
När man ser filmer som denna kan jag i alla fall förstå henne!
#10 Lite kallt för att bada tycker jag, men jag förstår vad du menar. 🙂
De ser ut som två mysiga gosedjur, medan de förmodligen bara ser "Mat!" när de tittar på oss.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#11 Ja, jag skulle tro att de mest ser oss som köttstycken. Isbjörnen är väl en av få rovdjursarter som inte har en instinktiv skygghet för människan. (Vilda tigrar t ex är normalt livrädda för människor, trots att vi ju inte har något att sätta emot utan skjutvapen.)
#12 Tror det kan bero på att isbjörnarna levt förhållandevis isolerat från människor, så de har inte behövt vara rädda för oss. Det var nog fler storviltjägare som jagade djur i varmare klimat, än de som frivilligt åkte till iskylan där isbjörnarna lever.
#13 Lutar åt samma förklaring. Ett djur som tigern har ju jagats en hel del och det är väl helt enkelt så att de skyggaste individerna haft störst framgång med fortplantningen.
Fina bilder på nalle. Länge sen jag såg isbjörnar i en djurpark.
Riktigt tjusiga bilder.
En björn kan springa i 50 km/t ett bra tag, så får man en sån efter sig så är det god natt.
#15/#16 Tack!
Åh! Ewa och Wilbär :) Jag hade praktik där förra sommaren, saknar verkligen de där djuren :)