Mina foton iFokus

Mina foton

Etikett: fåglar
Läst 546 ggr
kamera0710
8

Strömstare vid Södertälje Kanal

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har många gånger tyckt mig höra strömstaren när jag gått längs kanalen i Södertälje. Dock har jag aldrig lyckats få se den där, trots att den annars inte brukar vara svår att få syn på.

I går såg jag den dock i ett par minuter eller så, men det blev inga pangbilder.

DesK
0

Fin pippi! 🙂 Vem vet…..jag kanske snart lär mig att känna igen några olika fåglar…..😎

/Désirée

[Rhonda]
0

#0 Vad kul att du fick syn på den! En liten sötnos!

[Jimmy.L]
0

Fin bild på pippin.

[VSK]
0

Tjusigt fångat. Ännu en fågel som står min önskelista över att fota.

kamera0710
0

Tack alla!

[PeterTM]
0

Jag har sett strömstaren vid de små biflödena till Dalälven genom Gysinge, men de gånger jag sett den nära har jag varit utan kamera 😭

kamera0710
0

#6 Frustrerande, eller hur!? 😡

[VSK]
1

Jag har aldrig sett en strömstare IRL vad jag vet men skulle jag få se en och inte ha en kamera med mig så hade jag, så hade jag, så hade jag…………. 😡

[PeterTM]
1

#7 Jo det kan man säga, såna grejer händer oftare än vad jag vill vara med om. Missade en kanonhändelse under älgjakten för fem år sedan. Ko med kalv kom springande snett framför mig, men för fort för min smak. Jag satt bara där och glodde när de gick ner i ån, simmade över och sedan stannade i solnedgången och ruskade av sig vattnet mot den nedgående solen. 

Vilken bild det hade blivit, den hade hamnat på varenda jakttidnings omslag och säkert på 100 andra ställen, men där satt jag med en jäkla bössa i händerna istället för med kameran 🤢