Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettfåglar
Läst 121 ggr
Draken
5

Hacke Hackspätt 😉

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Fick besök av Hacke på baksidan. Inte bästa kvaliteten på bilderna, då de är zoomade till max med mobilen, men man ser vad det föreställer i varje fall 😝

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Magi-cat
1

Så fin! 😍

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Draken
1

ja visst är han/hon 😍

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
0

Minns inte när jag såg en hackspett senast. De syns inte så ofta här i närheten, även om jag vet att de finns.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
1

#3: Jag hör dem rätt ofta, men det är väldigt svårt att få syn på dem.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
0

#4: De hörs inte så ofta heller. Det är många år sedan jag hörde en hackspett, så jag tror inte att de finns i träden här runtomkring.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
2

#2 Svårt att bestämma kön utan att se nacken, men en Större hackspett lär det vara- det finns ju flera hackspettarter i vårt land.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Nu i början på våren är hackspettarna aktiva med sina trumningar. Att höra och se skillnad på dem är inte alltid så enkelt, men genom att studera vår guide och träna på lätena kommer du veta vad du ska lyssna och titta efter för att känna igen Sveriges hackspettar.
Vixxen
1

Härligt!

kamera0710
1

Större hackspetten är regelbunden vid fågelborden.

snowy00
2

#0:

Fint fångad ändå😊

Är det ok att jag delar en egen bild på en hackspett här? Annars kan ni ta bort detta mitt inlägg.

1000001015.jpg

Draken
3

#9: Självklart får du dela dina egna bilder. Så länge det är Hacke hackspätt 😁 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

snowy00
2

#10:

Vad bra 😄