"Blommande bilder" đ
Àr inne i en period nu nÀr jag tar mycket bilder pÄ blommor, sÄ jag tÀnkte att vi kan vÀl ha en trÄd med bara bilder pÄ blommor.
Blommor i naturen, blommor i rabatten, blomlĂ„dan och inomhus đ
Mandeville som stÄr pÄ min balkong
Vallmo som jag sĂ„dde tidigare i vĂ„ras đ
Dessa har börjat kika fram i min blomlĂ„da, har ingen aning om vad det Ă€r đ
Blandade blommor i en rabatt pÄ Norra Berget
I Är har jag mycket smultron
Fina blombilderâŠđ
Antar att meningen Àr att andra kan posta sina blombilder hÀr i trÄden.
Denna tog jag för nÄgra Är sedan med mitt makroobjektiv.

#7: SÄ gott med smultron. Har inte Àtit det pÄ mÄnga Är, för det finns inga smultronplantor hÀr i nÀrheten, och jag kÀnner ingen som odlar sjÀlv.
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#9: Ja det var meningen, sĂ„ jag hoppas pĂ„ mĂ„nga fina blombilder đ
JĂ€ttefin bild đ
#10: ja smultron Ă€rt jĂ€ttegott, tyvĂ€rr tycker ena hunden det ocksĂ„, sĂ„ han hoppar upp och norpar mina smultron đđ
Jag satte en liten planta för nÄgra Är sedan, den har fluttats flera gÄnger, men den blir bara större för varje Är. Kommer förmodligen ta med mig denna nÀr jag flyttar. Det finns vÀldigt ont om smultron hÀrikring.
#12: Kan du inte trĂ€na hunden att inte Ă€ta smultron, mer Ă€n nĂ€r den fĂ„r det som belöning? đ
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#13: Jag har försökt, men han verkar inte förstĂ„ vad jag försöker tala om för honom đđ
@Snowy00 : JĂ€ttefina bilder đ
#19: Tror nog han förstĂ„r. Han bara lĂ„tsas att inte förstĂ„ sĂ„ att han kan fortsĂ€tta Ă€ta smultronen. đ
#20: Tror jag med đ
#19:
Tack igen đ
Fina blombilder ni har lagt upp. đžđșđŒ
đ€ Elisabeth och Amira đ
Massor av fina blommor i trÀdgÄrden dÀr mina förÀldrar bor.
Ăven i min blomlĂ„da frodar det i mĂ„ngfald đ
Min blomlĂ„da dĂ€r allt vĂ€xer huller om buller och helt fritt. Har vĂ€ldigt mycket flygfĂ€n pĂ„ besök om dagarna đ
Wow.. Vilka fĂ€rgstarka blombilder!đ
#30: Tack đ