Våren (årstidsbilder) #3
Fortsätt i denna tråd med att posta dina vårbilder.
Del 2
https://minafoton.ifokus.se/discussion/1450143/varen-arstidsbilder-2
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Här får vi nog vänta ett tag på våren, det ligger fortfarande över en meter snö på backen 😉
Jag får njuta av era vårbilder så länge 😁
#2: Enligt morgonens väderleksrapport blev det vinter även i Skåne. Det skedde den 12 februari. SMHI:s årstidskarta visar att hela landet har vinter nu. Får se om det blir mer än en vecka i Skåne. Redan i slutet av den här veckan ska det bli mildare igen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Vi har faktiskt töväder nu, och det smälter fort, det är stora dammar efter snösmältningen.
Men det lär väl komma en köldknäpp igen, brukar göra det nångång i Mars 😒
Blev väldigt förvånad när jag gick ut till bilen idag. Såg att "strängen" med krokusar i gräsmattan hade kommit upp. Den brukar synas, så det är konstigt att jag inte såg den i fredags när jag fotograferade den i #5. Fast de kanske har växt snabbt. 😊
Kom 2 dm snö i går 😏
#1: Gick förbi påskliljorna idag. De har växt en del sedan sist, men på över en månad har de ändå inte kommit längre än så här. Förmodligen för att de står i skuggan större delen av dagen.
Bilen har kommit ut från vinterdvalan.😁
Tussilagon har börjat kika fram i södersluttningarna 😀
Nu går det väldigt fort med snösmältningen, så vi håller tummarna att vintern är över för denna gång.
#14: Verkar vara druvfläder, enligt Google bildsök.
Vet ej vad det är för blommor. Såg dem på hundpromenaden.
De har sopat gatorna inne i stan 🙂
Jag vet inte varför mina bilder hamnar på sniskan. De rätar upp sig om man klickar på dem.
#18: Det har varit så sedan igår tror jag. Har sett det på flera sajter.
Här brukar kommunen sätta ut en massa "krukor" med vårblommor och när jag var nere i stan i veckan så såg jag bland annat den här. När jag hade passerat den kände jag en intensiv doft av hyacint. Det var den i mitten av bilden som doftade så mycket. 😊
#24: Så fin. Det verkar vara en svart huggorm (men med lite antydan till mönster) som har ätit rätt nyligen. Gissar att den ligger och smälter maten i värmen. 😊