Härlig bild. Vad har du för kamera? Min Samsung gör bara en ljus blobba av såna motiv.
Så vacker bild! 😍🌕
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Vilken härlig bild. Hur lyckas du med att ta en sån bild ?
Jag har en Nikon D5100 och jag lyckas inte ta sånna bilder
#1,2,3 Tack! 😊
Månen brukar inte jag heller kunna fota men den här gången gick det riktigt bra!🙂Min mobiltelefon var på bättre humör än vanligt!🙂 Samsung A 52
💖🧡💛💚💙💜
Men grattis! Jag köpte en Samsung för att jag fått andras foton som varit så fina, men det blir bara en blobba i alla fall. Hade du på nattläge?
#5: Andras bilder är som gräset på andra sidan, grönare!😁 Tror det gick bra för att det är dagsljus, bilden är tagen kl. 09.37. Inget nattläge eller andra inställningar alls.🙂
💖🧡💛💚💙💜
#7: Månen är svår, jag brukar som sagt aldrig lyckas, mina bilder som är tagna när det är mörkt är inte bättre än din (#7), snarare sämre. Din andra bild blev ju jättebra, en sån bild har jag aldrig lyckats med, inga detaljer, bara ljusblobbar! 🌕
Min bild blev otroligt bra, blev förvånad! 😃
💖🧡💛💚💙💜
#8: Har samma modell som Sabah och kan intyga att så bra bilder på månen som din andra bild har jag inte heller lyckats ta. Kan helt enkelt inte zooma in så mycket. Försökte häromkvällen men fick ta till min gamla digitalkamera för att se några detaljer på månen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#10: Bilderna på månen som du tagit med digitalkameran har varit jättebra! Kul att kunna ta såna bilder! 🙂
Jag har en digitalkamera som jag gärna skulle vilja testa att fota månen med men den har legat oanvänd så länge att den laddat ur så mycket att den inte går att ladda alls nu..😟
💖🧡💛💚💙💜
#11: Tack. 😊
(De senaste jag tog finns i kommentar #77 på https://astronomi.ifokus.se/discussion/1587988/sma-notiser-och-egna-astronomiska-iakttagelser-2)
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2024-12-17 19:47 av Carmarino
Underbar bild på månen.
Jag ska gå ut någon dag o fota med min nya mobil 😀🥰
HH 🙂
#4: Då är det ite jag som är en usel fotograf då, jag har telefonen efter din (Samsung A53) och jag får bara ljusblobbar om jag försöker ta kort på månen.
#13: Tack!😊
💖🧡💛💚💙💜