Fulaste husen
Detta är de fulaste husen jag någonsin har sett. Jag fattar inte hur folk kan bo där .
Har ni sett några extremt fula hus ? Dela gärna med er.
Jag kallar de i Norrtull för bajskorvarna. Det har också runnit bajsvatten i husen eftersom man inte fattade att det behövdes speciella avloppsrör i såna höga hus, som också rörde på sig ibland. Det gjorde inte rören!
Ibland vill man ha skottpengar på arkitekter.
Arkitekter nuförtiden får tydligen lära sig på arkitektskolan att alla hus ska byggas som en hög pinne med massor av utstickande kuber på. Det gör att nästan alla nybyggda hus ser mer eller mindre likadana ut. Så tråkiga att titta på och inte det minsta varken nyskapande eller vackra.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag skulle gärna vilja bo där………..eller ha råd att bo där……..🤔
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Håller med om att de är fula.
Ting-1 på andra bilden är som legobitar. Man har alltså byggt lägenheter ovanpå tingshuset därav namnet.
- Redigerat 2024-11-10 18:57 av Vixxen
Vackra var de inte. Men de är ju ivf lite roliga, extrema. Jag har allra svårast för de intetsägande gråa betongklossarnaa.
Stockholmarna är duktig på fula hus 😝🤣
#6: Fast de två husen tycker inte jag är så jättefula faktiskt. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Nä, de i #0 tar nog priset…..
Jo husen i #0 tar helt klart priset.
Jag gillar inte runda hus, så för mig är de riktigt fula 😉
Jag tycker runda hus kan vara vackra, om de inte är alltför klumpiga. Lite svårmöblerade bara. Jag saknar det runda huset på gamla Slussen i Stockholm.