Buskskvätta....
En lite oskarp och brusig bild och kraftig beskuren/förstorad, men jag orkade inte se vad det var för pippi när jag tog bilden. Jag hade aldrig sett den tidigare, men det är en buskskvätta nog ganska vanlig kanske.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Vad roligt att du hann få en bild på buskskvättan! Jättefin!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Fin bild.
Jag är så imponerad när man kan urskilja vad det är för art.🙂
/Maria
Ja med Google bildsök kände jag mig som en riktig ornitolog 🤣
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Fin fågel. Hade aldrig känt igen den utan hjälp heller. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jättefin bild 🙂
Buskskvättan har varit en sådan där art som man inte kunnat förväxla med någon annan. Jag skriver "har varit", för på senare år har den sydliga arten svarthakad buskskvätta börjat breda ut sig i landet söderifrån, så idag får man ta sig en extra titt i kikaren för att se att det inte är den senare arten man har framför sig. Speciellt om man ser en buskskvätta tidigt på våren kan man misstänka att det är den svarthakade. Vet man skillnaderna är det inte svårt att skilja de vuxna individerna från respektive art åt, och fågeln på bilden i TS är en "vanlig" buskskvätta.
Artikel från 2016, sedan dess har expansionen bara fortsatt.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)