Mina foton iFokus

Mina foton

Läst 39 ggr
perk
4

Minnen från Malmö.........

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nu fick jag inlägget där det var tänkt, tror jag🤣

Håller på att fotografera av gamla diabilder, blir dock inte nöjd med resultatet. Men det är väl så att kornet på filmen syns tydligare i datorn, än vad det gjorde på en filmduk på den tiden man såg på diabilder med en projektor.

Tror bilderna är från våren 1973 och filmen är Kodachrome 25ASA.
Så det är ISO 25, jag tyckte det var en väldigt bra skärpa på den tiden.

Längtan till Malmö blir aningen jobbig när jag ser på bilderna 🥲

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Carmarino
1

Har också skannat gamla diabilder och det är inte alla som har klarat "tidens tand", men det är ändå bra att digitalisera dem, för då har man dem lätt tillgängliga och slipper plocka fram projektorn för att titta på dem. Kunde konstatera senast jag tittade på diabilderna via projektorn att de inte var särskilt bra där heller. 😊

Om du inte varit i Malmö sedan 1973 så lär du knappast känna igen dig. Stan har förändrats rätt mycket sedan dess. Åtminstone tror jag det, för jag har inte varit där så mycket. 😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

perk
1

Det är inte så många år sedan jag var i Malmö, och det har förändrats något enormt. Minns gamla kvarter jag gick i när jag var runt 15 år, det är borta allt och man har svårt att förstå hur det såg ut en gång i tiden. Bredvid höghusen där min moster bodde var det nödbostäder då jag var liten, de jämnades ju med marken och höghus byggdes.

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

• Redigerat 2023-12-18 13:47 av perk
Carmarino
0

#2: Ja, det är nog ungefär likadant överallt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ