Tidig morgonpromenad
#0: De kallas rĂ€varumpor hĂ€r i SkĂ„ne. đ
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Fina bilder đ
#12:
Skulle kunna vara Knuts syssling Siewert đ
Fantastiskt vad mĂ„nga bilder đ
#4: Det Ă€r nog den vĂ€xt som jag har hört flest olika namn pĂ„! KĂ€rt barn har mĂ„nga namn! đ
#10 Tack, VSK! đ
#33 đ
#87 Jag fick kramp! đ
đđ§Ąđđđđ
Fantastiska bilder pÄ blommor och natur.
Hur lyckas du komma ihĂ„g alla namnen pĂ„ blommorna, jag Ă€r imponerad sjĂ€lv hade jag kallat allt för grönsaker đ
#88:
Jag förstĂ„r dig. Har gjort liknande trĂ„dar i bandysajten för mĂ„nga Ă„r sen och Jeeeeeeesus alltsĂ„ đ
Tur du inte sa Blommor och bin, för dĂ„ hade hotet om klĂ€dnypan Ă„kt fram igen đ
#90: Tur att jag inte sa ogrĂ€s dĂ„ đ€Ł
#89: Tack, Jimmy! đ
Jag tycker inte att jag Ă€r speciellt kunnig men vissa "standard-sorter" har man vĂ€l lĂ€rt sig!đ
#90 Ah, jag förstĂ„r! đDet Ă€r ju sĂ„ kul! đ
Jimmy har vĂ€l lĂ€rt sig! Trist att hĂ€nga pĂ„ linan! đ
đđ§Ąđđđđ
#92: Jag börjar trivas pÄ linan, man fÄr höra senaste skvallret frÄn byn och busvissla pÄ Sabah.
#93: Tydligen! Nu sitter du dĂ€r igen! đ
đđ§Ąđđđđ
#94: HĂ€rligt, vill ju höra klart senaste skvaller om paret i byn đ
#95: HĂ€ng dĂ€r du! Nu började det blĂ„sa kraftigt, du kanske landar i grannbyn! đđ Skvaller frĂ„n grannbyn kanske Ă€r mer spĂ€nnande đ
đđ§Ąđđđđ
#96: Trevligt med rundtur i Norrland.
đȘïžđđ
đđ§Ąđđđđ
#97:
I Norrland Ă€r nĂ€stgĂ„rds 5 mil eller mer đ
#99: Jag trodde Sabahs granne syns i #31 fast det kan ju va Sabahs kĂ„k hon simmade över bĂ€cken đ
#100:
Ăr nog rĂ€tt svalt och skönt i den dĂ€r Ă„n. Ser lite stor ut för att vara en bĂ€ck. Men förvisso sĂ„ Ă€r ju allt stort i Norrland đ
En norlĂ€ndsk rĂ€nnil! đïž
đđ§Ąđđđđ
#102: Sabahs badkar.
#103: đ
đđ§Ąđđđđ
MĂ„nga fina bilder! đ
đ€ Elisabeth och Amira đ
#105: Tack, Dina! đ
đđ§Ąđđđđ
Vackert Sabah, nĂ€r jag ser Rallarros fĂ„r jag en lĂ€ngtan till Norrland đ
Om aftonen fĂ„r den late brĂ„ttđ
"KĂ€rleken Ă€r blindâŠâ€ïžâŠ.men synen Ă„terfĂ„s genom Ă€ktenskap"