Våren [årstidsbilder]
#2: Det måste vara snödroppar.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Här är också mulet idag, men hyfsat "varmt". Det har varit 6-7 grader under natten, så meteorologiskt sett så har vi troligtvis haft vår sedan 17 februari - under förutsättning att temperaturen inte sjunker drastiskt till imorgon. SMHI förutspår dock inget sådant, så den skånska vintern varade bara drygt en månad.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#4: Okej.
Fina bilder Jimmy! Vackert med vårgäck! 🌷
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#7: Tack Dina.
Underbara bilder.
Här ligger snön djup ännu, men det är mildare. Det dröjer nog några veckor till innan vi börjar kunna se vårtecknen.
#9: Tack.
Vår i luften? Ja, vi har 0° idag, det måste vara vår! (är ironisk med 1 m snö och haft många kallgrader länge nu, det känns väldigt ovant med blidväder)
Vackert med vintergäck och snödroppar! 🙂
#3 Man blir tungsint av att vara i Stockholm, kom till Norrland, här är vi fria och lätta som fåglarna! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Nu har SMHI bekräftat att det blev vår här den 17 februari. 👍🌷
#12: Tamtamtam, nu blir det kalas! Våren är kommen! 🎉
💖🧡💛💚💙💜
#13: Väntar nog med kalaset tills det känns som vår också. 😊 Visserligen är det 8-9 grader varmt, men det märks inte att det är vår direkt. Får väl ta ett varv i naturen och se om jag hittar några vårblommor snart. 🙂
#11: Tackar.
#11: Vi har 2 plusgrader och närmare metern med snö vi med. Känns jätteskumt ;)
Senast i Måndags var bilen en iglo när vi kom ut, det var 5 grader minus och det regnade 🥴
#16: Ajdå, sånt väder är jobbigt! Regna får det göra på sommaren (i måttliga mängder)!
💖🧡💛💚💙💜
Här är det plus 9 grader, och det har det varit även under natten.
Våren har nått Stockholm.
https://www.mitti.se/nyheter/smhi-bekraftar-det-ar-var-i-stockholm/repuby!4KkvxDP@8rLsCFf@t2fPeg/
Här känns det som vår! +4° sol och takdropp, även snöras från en del tak. ☀️
💖🧡💛💚💙💜
Har förresten både hört och sett kråkor idag och igår! De lämnar oss bara över den värsta vintern, de far sent och kommer tillbaka tidigt!
💖🧡💛💚💙💜
#22: Fin bild.
#23 Tack Jimmy! 😺
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Härligt med vårbilder-
Ett vårtecken? Utan strumpor! Vi har fantastiskt fina dagar med minst +5°, solen jobbar hårt! Det töar i rasande fart när även vinden hjälper till! Snön sjunker ihop, det rasar från hustaken, gatorna blir isiga. ☀️
Kollaget är från igår, sitter i solen på balkongen med mina vackra stenar. 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#27: Sommar i Norrland 😎
#27 Härligt med vårtecken!
#29-30 Blommorna har kommit längre hos dig Jimmy, än vad vi har det hos oss.
Fina bilder! 🌸🌼🌷
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#31: Tack jag har även sätt krokus börjar titta fram
Fina blommor! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#33: Man ser många vårblommor på Djurgården nu.
#34: Det är nu det märks hur avlångt Sverige är! Här är det fortfarande vinter, även om man får kalla det vårvinter nu! Gumman Tö har börjat städa bort vintern! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#35: Dom mosade stora snöhögar på Djurgården med grävmaskin så dom skulle smälta snabbare och sandsopning pågick vid Hasselbackens hotellparkering märkligt att våren redan är i Stockholm.
Skönt i solen och många som var ute och gick och jag mötte hästar, hundar och förskolebarn.
Våren börjar närma sig, det är milda temperaturer, men fortfarande ganska mycket snö som ligger.
Två grader kallt i morse så den där riktiga vårvärmen har inte dykt upp än även om vi har vår.
Tempen ligger på +1 just nu.
#40: +3 i skuggan här och det dubbla i solen.
Här fick vi lite kallare igen, - 6° i morse, nu endast - 0,6°. Vi har haft väldigt varma och fina dagar ett tag, minst +5° på dagen, väldigt blåsigt också, så det har tinat bra men än är det långt ifrån vår, det är mycket som ska bort!
💖🧡💛💚💙💜
Efter en mulen och grå förmiddag så har solen tittat fram nu och jagat bort molnen. Temperaturen är dock inte så mycket att skryta med. Tror den ligger på runt 5 plusgrader.
Gumman Tö har tagit lite ledigt, - 12° i morse, visserligen inte lika kallt mitt på dagen men det har hållit sig nedanför nollan hela dagen!
💖🧡💛💚💙💜
#44: Vi har haft kring + 1 idag.
#45: Inte shorts idag då😎
💖🧡💛💚💙💜
#46: Då skulle jag förfrysa @ 😁😱
#47: Kamelhårs-fillingar😎
💖🧡💛💚💙💜
#48: Då blir det att klia 😨
#49: 😁
💖🧡💛💚💙💜
#37: Åh, så fina! Vårens budbärare. 😀
#51: Tack.
#53: Fint.
#54 Tack Jimmy! 🤗
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Snöar här just nu 😨
Här har det varit solsken hela dagen. Nu börjar det komma fram lite moln. Tydligen ska det bli hyfsat imorgon också, men på torsdag blir det snöblandat regn och rätt blåsigt. 🥶
#56: Här också. 😨
Nu börjar det snöa här, väntas komma 15 cm snö, men ändå +4 ute.
Här vräker det ner och blåser ordentligt, och värre ska det bli ikväll enligt SMHI.
Snöstorm sedan igår. Det blåser isvindar och smådjävlar 😲
#62 Glass känns väldigt lockande. 🍦😁
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#64: 😁
+7 Just nu, i morse snöade det och gräsmattan blev lite vit innan det smälte bort..
Jaså, det är till att vara ute och åka Djurgårdsfärja i det vackra vädret? 😎
Och tack för underbar krokus! 😀
#69: Spårvagn idag.
Tack.
#70: Va, är bilderna i #69 tagna från en spårvagn?
#71: Jag stod på träbron ut mot Beckholmen,
#72: Aha, då förstår jag. 😊
#73: Jag borde ha skrivit det. Tog en promenad från Nordiska museet via Skansen och tillbaka.
Tack för härliga bilder! Underbar krokus! 🤠
💖🧡💛💚💙💜
#75: Tack 😊
#68: Underbara bilder 😍
#77: Tack tant Draken.
😁
#80: Härligt.
Härliga vårbilder ni har lagt upp! 🌸🌝
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#84: Tack Elisabeth.
#86: Härligt! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#88: Vackert.
#88: Härligt! 😊
💖🧡💛💚💙💜
#88: Oj, så fin!
#92: Så vackra! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#92: Härligt.
Jättefina bilder #86, #88, #92! 🌞🌸🌼
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Tack Skeppskatten Dina. När jag var ute idag så såg jag att det börjar sticka upp några tulpaner mellan krokusen också. Får försöka komma ihåg att fotografera igen när de har börjat blomma.
Helt underbara bilder.
Det snöar här trots 7 grader varmt. 😨
#98: 😲
#99: Märkligt väder idag, temperaturen sjönk drastiskt i förmiddags till 1,5 grader. Gräsmattorna täcktes med snö men nu har nästan allt snö smält.
#100: Låter som lite norrländskt väder det där ;)
Här kom det en rejäl hagelskur för en stund sedan.
#103: Tjusigt
#103: Vackert!🙂
💖🧡💛💚💙💜
Tack Jimmy och Sabah. 😊
#107: Det vädret är på väg hit.
#108: Hoppas det blir lika kortvarigt som det var här.
Såg att det finns en stor plätt med violer i en av gräsmattorna häromkring. Passade på att föreviga den innan de mejas ner av gräsklipparen. (Tror åtminstone inte de kommer att klippa runt dem.)
#111: Överlast😁
💖🧡💛💚💙💜
#113 Kan man lugnt säga. 🌝
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#112: Tungtransport.
#115 Jajamän! 😁
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#116: Frågade du den om lastflyg-körkort?
#117 Den sade att det fick tyvärr inte plats på grund av all last. 🐝 Kan kanske visa det lite senare. 😸
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Ajajaj överlast ger höga böter ;)
#119 Bäst att den aktar sig. 😁
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#120: Jajemen 😁
#122: Snart tittar den fram. 👀
- Redigerat 2021-04-21 08:47 av [Jimmy.L]
Fina vårbilder! 🌼
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#128: Tack, Dina! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Fina vårbilder Sabah.