Sommaren (årstidsbilder)
Ingen sommar här ännu. Vi har fortfarande vår. Fast tydligen ska det bli varmare i slutet av veckan så då kanske det blir sommar även här. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1 Här har vi inte ens vår än, allting står stilla! Det kan vara bra att ha senare, om vi håller igen lite kanske vi får en bättre sommar när den väl kommer! 🤠 #2 Vacker sommarbudbärare! 🤠
💖🧡💛💚💙💜
#3 Ni har vår, det är bara fjällområdet som har vinter.
Vi har minusgrader på nätterna, ska det inte vara 0 och varmare?
💖🧡💛💚💙💜
Enligt kartan är det vår men om man läser definitionen så stämmer det inte. Vi hade - 3 i natt. Det var förvisso varmare tidigare (kan ha varit vid påsk), då var det plussgrader dygnet runt men jag minns inte att det skulle ha varit så många dagar som sju, som definitionen säger. Men minnet är ju inte alltid vad det borde vara! 😆
💖🧡💛💚💙💜
#7 Tant börjar bli gammal 😃
#7 Det är dygnsmedeltemperaturen som räknas, så även om det varit några minusgrader på natten kan dygnsmedeltemperaturen ändå bli över noll grader. 🥶
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#8 "Bäst före" har definitivt passerat! 😉😄 #9 Ah, det var så det var! Nu känns det mer som höst, ingen luftvärme och kalla vindar! Brr 😨
💖🧡💛💚💙💜
#10 Tur vi ungdomar så som VSK, jag, kamera och Taggeman har koll på läget. 😃
🤪😉
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Det känns tryggt! Då kommer jag mig säkert över gatan👵😉😄
💖🧡💛💚💙💜
#14 Söt Kurre. Skulle han börja frysa i sommardräkten kan han alltid svepa svansen om sig. 🙂
De är ju så söta 😍
💖🧡💛💚💙💜
Fortfarande bara vår här, har dessutom nyss blivit vår, så sommaren lär ju dröja ett tag till ;)
Grattis! 😊 Det börjar arta sig här också, det är faktiskt riktigt varmt idag, är också barbent! ☀️🙂
💖🧡💛💚💙💜
#21 Snygg bild! 🙂
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#21 Fin, dom ser jag sällan.
Oj, har ni dem där redan! Trevligt! De är som hämtade ur en saga! 😊 Här dröjer det kanske en månad till innan de börjar flyga här! Fin bild! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#25 Vilket härligt ställe.
När jag varit och handlat idag så såg jag att det satt en tjej och sålde jordgubbar vid vägen. Det var dock inte på samma sida som jag körde på. Fast förmodligen var jordgubbarna väldigt dyra, så jag hade nog inte köpt några ändå.
(Jordgubbarna på bilden köpte jag för två år sedan.)
#25 Vackert! 🙂**_
#27 Jag åt jordgubbar igår. De smakade riktigt bra. _**👍
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#25 Härliga bilder! 🙂 #26 Gubbar är så gott! Här har precis plantorna börjat grönska, så än dröjer det med några smakprov!
💖🧡💛💚💙💜
kommer lite smakprov härifrån inom ett par veckor i varje fall. Precis som hos Sabah, så är det inte länge sedan det började grönska i skog och mark ;)
I torsdags fick vi sommar i 08-land.
Tydligen har vi haft sommar sedan minst den 23 maj. 👍
Ligger lite efter här men idag har vi haft och har fortfarande sommarvarmt! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Vackert.
Tack Jimmy!
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Verkligen vacker! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Tack Sabah!
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
😃
#39 Låg du i spenaten nu igen.
😂
Vacker! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
🙂
Har faktiskt knäppt lite sommarbilder jag med, måste bara hämta ut dem från telefonen 😃
🙂
Så härligt det ser ut. Du tog dig väl ett dopp från toppen av masten? 🙂
#47 Ser härligt ut.
Vackert blått! 😊
💖🧡💛💚💙💜
#51 Härligt.
#52 👍🌞
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#47 #51 Helt underbart 😍
#56 Så gott. Önskar jag hade haft ett par smultronplantor i närheten. 🙂
Är det en ny fågelart VSK? 🤔😃
😛
Jättefina.
#54 Det är rogivande när vattnet är så stilla. Senare på kvällen så var det allt annat än stilla. Det blåste ordentligt. 🌊
#55 Ser inte fel ut!
#56 Jag har också en hel del smultron som har spridit sig i vår trädgård. Är inte riktigt lika mogna.
#58 Om du visste hur bra det är med blommor och "blader" för ditt blodtryck. 😉
**_#61 Söta blommor!
_**
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Äntligen är sommaren här också 😃
Härlig bild.
Har inte sett att spirean blommar än. De har ju tagit bort de flesta buskarna här i närheten.😕
Fast jag tyckte jag kände doften av spirea för ett tag sedan, så någonstans finns det nog en buske som blommar.🙂
#68 Nu längtar du väl till januari och 25 grader kallt. 😉
Trist för er 😕 Det är så härligt med blommor och grönt. Mysigt när humlorna arbetar 😊 Du får nosa upp busken som finns kvar ☺️ #70 🙉
💖🧡💛💚💙💜
Ser härligt ut.
Tack, Jimmy! Det är verkligen en härlig tid nu! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Jag kunde bara klicka en gång på bilden, men den kanske är mindre än 3840 pixlars bredd.
Tjusig vy du har.
#78 Ser härligt rogivande ut! 🙂_ När vi ankrade med vår båt igår så var det inte lika stilla vatten men idag på morgonen var det lugnt och och fint. _☀️
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#78 Härlig skärgårdsbild.
Tack ! Ja igår var det stilla efter regnskurarna sen sken det upp.
#78 Beror väl på upplösningen på skärmen.
Ja, var därför jag skrev som jag skrev. Har 4K.
Men nu när jag tänker efter så vet jag ju vilka kamerahus (upplösning) du har så jag hade ju inte behövt skriva det jag skrev 😛
#83 Lägger oftast ut 1500 pix i bredd ibland 2000.
Om du har 4 k så blir ju inte bilderna så stora på din skärm.
Jag fick kisa faktiskt…… 😃
Härlig bild! 😊
💖🧡💛💚💙💜
#87 Så fin. 👍
🙂
#87 Tjusigt
🙂
Vackert! Kvällssolen ger en så magisk stämning 😊
💖🧡💛💚💙💜
Instämmer, men det var ett helsike att ta sig till bilen helskinnad sen 😃
Nu fick jag fundera en stund 🤔 Visst har ni mörkt på kvällen/natten? Det ser brant ut också!
💖🧡💛💚💙💜
#95 Ger bra motion i leder, fötter o bra för balansen.
Har liknande när jag går i skogen på dom värre ställena.🥵
Va jag som förvirrade mig bara. Skulle annars aldrig ens tänkt tanken.
Vad gör man inte för sitt stora intresse! 😁
💖🧡💛💚💙💜
Du menar
🙂

Många fina bilder blir det! ☺️
💖🧡💛💚💙💜
Så tjusigt 👍
Tack, VSK! 🙂 Åkerbärsblommor är så oemotståndligt söta!
💖🧡💛💚💙💜
Vackra blommor
#99 Vacker, VSK! Fina blommor Sabah!
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Riktigt tjusigt.
Båtluffar du och är på väg till Taggeman? 😃
Härligt med ytterskärgården o nu är den som finast innan alla fritidsbåtar kommer ut.❤️
Trevliga bilder 👍
Tack VSK.
Under näckrosorna bor det en mängd guldfiskar. De var synliga när jag kom fram till dammen, men simmade snabbt in och gömde sig bland växterna. Inte förrän "husse" tog fram maten så vågade de sig fram. De var dock väldigt snabba på att nappa åt sig maten och försvinna igen, så det var inte lätt att få med några på bild.
Tjusigt
Tack Jimmy. 🙂
Vet inte hur många fiskar det är i dammen, men det såg ut att vara åtminstone 30-40 stycken. Synd bara att de var så skygga. Tydligen är de framme när det är någon de känner igen, så uppenbarligen lär de sig känna igen vissa personer. 👍
Tack, Dina! 🙂 Vackert med näckrosdammen! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Tack Sabah.
Ser verkligen härligt ut.
Tack, Jimmy! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Härliga sommarbilder Sabah. 👍
Tack, Carmarino! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Så söt. 😍
Fin kisse! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Trevligt med nya kompisar! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Ja visst men jag skulle ju fota pippi 😃
Det kanske var därför kisse ville vara med dig! Men det var ingen bra kompis för dig, det fanns plötsligt inga fåglar alls! 😅
💖🧡💛💚💙💜
😂
Tjusig äng
Det ser ut att vara en massa kamomill - eller så är det nog baldersbrå. Kan inte se skillnad på dem. ☺️🙂
Jag trodde det va prästkragar 😃
Stor gräsklippare vs små.
😃
#142 Vackert vad det än är! (har ingen aning heller! 😄) #146 Där gjorde du två flugor på smällen! Kossor och harar på samma bild! 😃
💖🧡💛💚💙💜
#145 Är ingen expert på blommor - heller - men prästkragar växer (vad jag vet) en och en på långa stjälkar. Det ser inte växterna på din bild ut att göra. Fast jag är förstås inte helt säker på att det är kamomill eller baldersbrå heller. Det kan ju finnas ytterligare någon variant som jag inte känner till. 😃
Efter att ha läst lite på wikipedia så lutar jag åt att jag nog hade rätt i att det är kamomill. 🙂
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%A4stkrage_(blomma)
Så härligt Sabah. På din bild ser man verkligen skillnaden mellan prästkragar och kamomill/baldersbrå.
#142 Tror på kamomill!
Vid slutet av blomningstiden böjer sig de vita strålblommorna nedåt.
Fin bild perk.
Härlig bild! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Tjusigt
Härliga sommarbilder ni har lagt upp! 🙂
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Tack, Jimmy och Dina! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Fina blommor
Tack, Jimmy! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Såg att det kommit lite sommarblommor i de få rabatter vi ännu har kvar. Såg idag att det satt en skylt i rosorna, där det stod att det var Leonardo da Vinci-rosor.
Fina blommor
Tack Jimmy. 🙂
Vad härligt! De blommar rikligt och länge (kikade på länken, kan inget om rosor!), trevligt när det blev tagit bort så mycket hos er! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Nejlikor (visst är den andra bilden det?) är ju också trevliga blommor! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#171 Ja, de brukar blomma till långt ut på hösten. Ibland sitter det till och med kvar några enstaka blommor i november.
#172 Har ingen aning om vad det är för blommor, men det kan mycket väl vara nejlikor. Här är en större bild på dem. (Klicka på bilden två gånger för maximal förstoring.) Kanske någon blomsterkunnig kan se om det är nejlikor eller ej. 🙂
#173 Ojdå, såå länge! Du bor ju på en annan breddgrad förståss! 😁 Trevligt hur som helst! 🙂 Jo, det är nejlikor! De lyser upp fint! 🙂 Har haft de någon gång i en kruka, minns inte hur länge de blommade.
💖🧡💛💚💙💜
#174 Ja, vi hade ju inte ens vinter i vintras, bara en lång höst som gick direkt över i vår. 😃
Är egentligen inte så förtjust i nejlikor, men de här är väldigt vackra.
Smart att avskaffa vintern! 😁 Har inte heller varit förtjust i nejlikor men den här sorten föll jag för, de var en så vacker färgklick så de fick följa med hem.🙂 Men det var som sagt för flera år sedan.
💖🧡💛💚💙💜
#176 Ja, vi är mycket för att förenkla här nere i söder. 😃
#177 😄 #178 Såg du att jag vinkade?! 😃
💖🧡💛💚💙💜
#179 Aha var det du som solade i bikini ombord. 😛
Var det en fin bikini var det jag! 😉😄
💖🧡💛💚💙💜
Jodå jag kan busvissla lite 🙂
😘🤭😄
💖🧡💛💚💙💜
Fin bild
Fint när solen lyser genom bladen, den mörka bakgrunden gör också sitt! Fin bild! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Tackar för gillandet ❤️
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Kossor? De har ju inget juver. 😉
#191 Inte har han väl provmjölkat 🤔🤔😮…….
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
#192 😂
Det är köttraser.
#193 Har inte köttrasernas kor juver? 🙂
#194 Dom har inte som mjölkkor. Det finns flera olika raser.
https://svensktkott.se/om-kott/djuruppfodning/not/kottraser/
Ja ja ja inte tusan ser jag skillnad på dessa fyrhjulsdrivna monster 😃
Muu 😅
💖🧡💛💚💙💜
😂
Jag googlade.. En mjölkko har 4 spenar, en för mjölk, en för mellanmjölk, en för vispgrädde och en för kaffegrädde. Kon med 1 spene får man öl från. 😂
💖🧡💛💚💙💜
#199 😃
😂
😂
Du ser skrynklig ut efter badet.
😃
#205 😄 Ser du inte vad brun jag är!? 😉 😄
💖🧡💛💚💙💜
Härligt! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Fint, här vräkte det ner med regn nyss.
Tack 🙂 Vi har haft mycket regn ett tag men idag har det varit en härlig dag!
💖🧡💛💚💙💜
Dramatisk bild.
Blev en dramatisk promenad bland blöta stenar, rötter och mossa. Inte blev det bättre av att batterierna till pannlampan nästan va slut när jag skulle gill till bilen. Rätt mörkt i tät skog 😭
Man kan säga att bilden symboliserar mitt humör mot mig själv över hur korkad man kan vara ibland ha ha 😃
😃
Väldigt läcker bild, något positivt med kvällen! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Funderade ett tag på om jag skulle tvätta av bilen med jackan eller inte 😃
😅
💖🧡💛💚💙💜
#222 En fin bild på Påfågelöga!
#223 Tack.
Fina kvällsbilder.
Tack, Jimmy! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Jättefina bilder :)
#228 Tack! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Tjusigt
Detta är en ny bekantskap för mig, första gången jag såg en trodde jag att det var ett djur 😉😄 Haha, låter dumt men faktum var att jag smög väldigt försiktigt för att inte skrämma den! 😄 När jag förstått att den inte skulle springa iväg tog jag mina första bilder på en Kamomill! 😃 (skrev om den händelsen i "Bildhörnet") Bonden som brukar åkern här sådde in den på nytt för den här säsongen, det följde tydligen med frön från Kamomill! Nu kommer det lite lagomt utspritt här och där på åkern, har aldrig sett sådana här förut. Tog denna bild på morgonpromenaden.
💖🧡💛💚💙💜
Fin äng.
Ja, det är härligt med ängar men den är inte så blomrik som man kan tro av bilden ovan, den bilden tog jag så man ser den blomrika vägkanten i bakgrunden, gula blommor. I bilden nedan ser man mer av åkern, det är klöver 🍀 som är sått. De har vackra blommor som man inte ser så mycket av på den här bilden, så kamomillen lyser upp där de står lagomt utspridda! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
👍
Du får plocka dig en bukett
De är så vackra där de står, jag njuter av dem på mina promenader!🌼🙂
💖🧡💛💚💙💜
Svampbob Fyrkant?
Haha, i dubbel bemärkelse! Kantiga svampar i en fyrkant! 🍄😄
💖🧡💛💚💙💜
Vacker bild från sjön.🙂
Oändligt vatten! Man får en så skön känsla vid vatten! 😊
💖🧡💛💚💙💜
#208 och #245 Härliga värmlandsbilder!
#249 Läcker blomma.
#250 Fina bilder från promenaden
#249 Det var länge sedan som jag såg en passionsblomma, de har ett annorlunda och vackert utseende 😊 #251 Tack, Jimmy 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Det kan vara befriande med åska! Hur varmt hade ni innan?
💖🧡💛💚💙💜
Var ett tag sen det regnade här.
#254 Är inte helt säker men jag tror det var 24-25 grader, så det var skönt när det gick under 20 grader. Nu har solen tittat fram igen, så temperaturen har stigit några grader igen.
Några grader och vilken typ av väder gör stor skillnad! Här hade vi 23° och ganska tryckande idag, det kom några droppar som att det skulle börja regna men det blev ingenting. Har ca 20° nu. I morse var det ca 15° när jag var ut, kändes varmare. När jag gick in kändes det kallare inne, en blick på termometern visade att så var inte fallet, det var några grader varmare inne! Det måste ha varit den tryckande luftfuktigheten som gjorde att det kändes så varmt ute! (och fortfarande gör)🌡️☀️
💖🧡💛💚💙💜
Regnade här under tidig morgon men det var lite
Det blev aldrig nåt regn ☹️ solen kom fram och det har varit en rätt fin dag ⛅ Det blir dessvärre mindre och mindre vatten i kranen.. 😕 Nu blåser det och det har blivit mer mulet.., håller tummarna!! 🌧️
💖🧡💛💚💙💜
#263 Sensommaren kan va fin den med. Fin regnbåge.
Fin svamp.
Fin regnbild.
Härlig bild! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
( kan admin ta bort #275)
#270 Härlig regnbild :)
#273 Lyckliga ni. Här står hösten och lurar bakom husknuten.
#274 Älskar dina fotokollage 😍
Tack, Draknästets_Reptiler! 🙂 Här lurar också hösten men jag ignorerar den! 😉😄
💖🧡💛💚💙💜
Har tagit bort #275. 🙂
#278 Tack :)
Fina bilder 🐈🌿
Tack, Jimmy! 🙂 🐈 Tomten välkomnade mig med en hälsning från dig! Lite väl tidigt men trevligt! 🎅 🤶
💖🧡💛💚💙💜
Blommor också, tack! 💐
💖🧡💛💚💙💜
Sabah du får fixa Instagram, jag, VSK och Carmarino följer varandra där och postar både bilder och filmklipp.
Fast IG har ju än lägre upplösning he he. Där är maxbredden 1080 pixlar sen komprimeras det, men där använder man ju oftast mobilen så det ser helt ok ut ändå.
#287:
Sant, fast jag tycker det vore kul med fler här ifrån som även hänger på IG.
#288:
Ja absolut, håller med.
Men mina bilder är rätt enformiga om man säger så :-D
Nåja har ett antal hundra bilder till att lägga upp utifall nån missat vilken art det är ha ha :-P
#289:
Är ju grymma ugglebilder. Blir mycket Skansen nu för min del. 😁
Instagram har jag inte bekantat mig med än. Hade inga planer på det men vem vet, en vacker dag kanske jag tar det steget!
💖🧡💛💚💙💜
#293:
Kolla pm.
Nu stänger vi sommaren 2020. Tack för alla fina bilder.