Mina foton iFokus

Mina foton

Etiketterplatserorter
Läst 390 ggr
perk
2020-04-20 11:29
4

Kopplingsschema..........?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Undrar om den här killen har kopplingsschemat i huvudet, eller i ryggsäcken🤔

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Carmarino
2020-04-20 11:35
0

😃

De som jobbar med sådant har en otrolig förmåga att hitta rätt bland kablarna. Det såg jag när jag var på studiebesök i en av Telias "kopplingsstationer". Det var ett helt rum fyllt med otaliga rack med tunna, tunna kablar, men killarna som skulle koppla dem hade inga problem att följa dem från ena racket till nästa. Jag var väldigt imponerad. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
2020-04-20 11:46
2

Ser ju ut att vara ett stabilt system :) Vad kan gå fel, liksom?

[Jimmy.L]
2020-04-20 11:46
1

Det ser trassligt ut.

perk
2020-04-20 11:55
2

Jag ska nog inte ge mig på det där, hade glapp i en tryckkontakt (trodde jag) till en fönsterlampa som jag skulle fixa. Drog ur kontakten ur en förlängningssladd och mixtrade med en skruvmejsel, satte i den och det var fortfarande glappkontakt. Då tänkte jag till rejält☝️, och kom på att det måste vara i förlängningssladden glappet är. Ur med lampkontakten och skruvade isär hon kontakten på förlängningssladden, den andra änden satt ju givetvis i väggkontakten😮. Blev en väldigt muskelspänd känsla i halsen när strömmen gick från ena handen till den andra via halsen😞

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Chinesecrestedlover
2020-04-20 12:43
1

#1 Inte alla…jag har vid ett flertal tillfällen tvingats vara utan internet i ca en vecka/gång…och inte bara en gång har det rört sig om att någon av Telias tekniker råkat "dra ur en sladd", "satt en sladd fel" osv. Jäkligt irriterande. Det tar de typ. en sekund att göra fel, men sen tar det någon vecka att åtgärda det som de strulat till…😡

Carmarino
2020-04-20 14:24
0

#5 Fast de sladdarna jag såg gällde inte internet, utan telefonkopplingar - så länge sedan är det. 😃De gamla "telegubbarna" visste exakt vilka sladdar som hörde till vad. Såvitt jag minns så såg det ut ungefär så här:

http://dgc.g9.lv/wp-content/uploads/2017/04/telestation.jpg

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2020-04-20 20:04
1

Han gillar spänning iaf 😂

Vixxen
2020-04-21 03:35
0

#2 😂😂😂