Makalösa bilder! 😮
En får tacka så mkt 🙂
100% storlek av bild ett (men original då bild ett redan är beskuren). Har inte en aning om hur det kommer se ut innan jag skickar upp bilden, men så där nära har jag nog aldrig varit en ladusvala iaf 😃
Är ju ISO 5000 så en del brus lär nog synas.
Är smått förtjust i när man ser speglingarna i fåglars ögon.
Apploderar!! …högt och ljudligt!
..och så blev det ett stavfel, får skylla på de fantastiska bilderna - applåderar ska det va´
#9 #10
Tack 🙂
Otroligt fina bilder.
Åh vilka fina bilder! Ladusvalorna är fantastiska med sina långa stjärtfjädrar! Tornseglare som flyger högt är också häftiga!
Tackar 🙂
Fina bilder, fin pippi! 👍 Visste inte att ladusvalan har så många färger.
#15 JAS…😮
Inte jag heller (färgerna) för oftast så säger det ju bara swooosch så är de borta så man hinner ju aldrig se nåt 😂
Tack.
Va har den störtat? 😭
Vackra bilder på en vacker fågel. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Japp, den är allt lite magisk denna pippi med 🙂
Tack.
Dessa måste ju vara fåglarnas formel 1! Har aldrig stött på maken till fartdårar i djurlivet! Många är gångerna som man nästan krockat med en svala, förstår inte hur de hinner väja när de kommer i högsta fart i en portöppning, det bara fladdrar i ögonfransarna (mina alltså)! Mycket imponerande och vacker fågel! Helt klart imponerad av dina bilder!! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Ladusvalan är helt klart snabb men det finns andra fåglar som är minst lika snabba, men ladusvalan är ju så liten så därför så ser det snabbare ut än det går. Skulle vilja se en tofsvipa lika liten som en ladusvala 😃
Lärkfalken följer en ladusvala utan större problem kan jag tala om.
Det svåra är ju som sagt att ena 1/10 sek så är de i sökaren på kameran och nästa grisblink så är de borta men det beror ju på vilket avstånd det handlar om så klart. Många av bilderna så är det kanske 5 meter till svalan och då har man inte många hundradelar av en sekund på sig.
Kan ju säga att många flygbilder är tagna med manuell fokus samt frontfokusering eftersom man har dels reaktionstiden samt den delay kameran har. Så det är massor med tur när det gäller flygbilder på nära avstånd.
Jättevackra bilder VSK! 👍
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
☺️
Tack 🙂