Filma med systemkameran?
Tänkte visa min stora tekniska okunnighet med en fråga😞
Har funderingar över att filma med min systemkamera, har aldrig testat ”på riktigt” kommit åt knappen några gånger bara.
Men det jag undrar över är om filmning tar stor plats på minneskortet, ser ju att många lägger ut filmer från semesterresor mm. Ska man ha minneskort bara för filmning och andra för vanligt fotande, men det känns ju krångligt att behöva hålla på att byta kort. Eller är det bara att köra på så tills minneskorten är fulla eller hur gör man.
Nu är väl inte mitt intresse för filmning så väldigt stort, men ibland kunde det vara kul att få med lite lek och bus av barnbarnen.
🙂
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Oj vilken stor text och avstånd det blev i mitt inlägg 🤔😞
Det beror lite på många GB du har på kortet och hur mycket du filmar. Hänt att jag blandar film och fotograferar.
Man kan bestämma kvalitén på filmen bättre drar mer minne.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Jag kör bara 32GB minneskort, har inga problem att både filma flera filmer och massor med bilder. Om du inte fotar i RAW, då tar det ju mycket större plats.
Jag har alltid ett extra minneskort i kameraväskan, liksom ett laddat batteri. Har visat sig ovärderligt. På resa följer oftast min platta med, på den kopierar jag in från minneskortet med jämna mellanrum, på så sätt har jag en säkerhetskopia.
Tackar för svar och tips🙂