Jätteläcker måne! 🙂
/Désirée
Fantastiskt!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jättefin bild.
Tjusigt..
Tack ska ni ha.
Vackert! I Stockholmsområdet var det bara gråväder och dimma, så det hela gick inte att se.
Wow Majlar Grattis! Lyckades också få den på bilder men ingen så fin eller detaljrik som denna…👍
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Vilka bra bilder.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Stämningsfull bild.
Tack ska ni ha.
Riktigt häftiga bilder! 😎
Vi såg ingen måne alls här, den hölls sig gömd bakom molnen. Precis som förra årets supermåne 😕
Är de lite blyga tro, de där supermånarna …. 🤔
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
#13 Vad fin bild, Taggeman!
#13 Superfin! 👍
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Tack! Man har längtat att få se månen några dar nu, det blir så mycket ljusare om natten när det är fullmåne.🌛
Jag var lite lat idag när jag fota månen, bilden är tagen på frihand kunde ha varit lite skarpare.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#13 Snygg bild på månen.
Fina bilder
🙂
2023 Chans att beskåda supermåne ikväll- om det är molnfritt vill säga. Det blir dock ännu en chans den här månaden- den 31 augusti är det nämligen dags igen.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
Enligt väderrapporten ska det bli mulet och regn här, så förmodligen kommer månen inte att synas. Fast har jag tur kanske det blir en glipa i molnen så den kan titta fram en stund.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Här är det grått och mulet, så jag får nog inte se den jag heller.
#21 Omgiv.
#25: Såvitt jag kunde få fram är den som störst strax efter halv fyra i morgon bitti. Får se om jag är vaken då. 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Månen hade hunnit en bra bit upp på himlen när molnen skingrades, så den var av normal storlek när jag kunde se den. Det fanns lite slöjmoln kvar, så de gjorde bilderna från igår kväll lite "beslöjade", se bild 1. Sedan vaknade jag faktiskt strax efter tre imorse och då hade molnen försvunnit så jag kunde fotografera månen igen, bild 2. Resultatet blev åtminstone lite skarpare.
Så fina bilder!!! Stort tack Carmarino!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den här supermånen beskådade jag i början av juni. 😊
#29. Ännu är det bra fart i gubben!🎵😄
Jag såg månen i går natt och det var nog tur, för i dag är det igen mulet och det ösregnar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#30: Här har det också ösregnat, men nu har det klarnat upp lite. Kanske det blir några glipor i molnen så att månen syns även i kväll.
hur lyckas ni ta så bra bilder?? asså wow!
Ändå sjukt coolt hur man kan få så bra bilder på månen!
Hos mig var det molnigt och jag hann tyvärr somna (hahah) så jag såg inte supermånen igår :(
/ Lilsan :>
- Redigerat 2023-08-31 21:36 av lilsan
#32: Det är numera nästan enda gången jag använder min digitalkamera, för det funkar inte med mobilen. 😊
#27 Jättefina bilder Carmarino! 🌕
För en gång skull så var jag på havet och månen var helt fantastisk. Det var bara ett problem. Vi låg i en ankarvik med båten i Spanien och det gungade hel kopiöst mycket. Fanns ingen möjlighet att få några bra kort men det var vackert.
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#34: Tack.
Ibland är det helt rätt att bara njuta av det man ser. 😊
2025 Dags för en så kallad supermåne i natt, men då vill det förstås till att det är molnfritt om man skall kunna se den. 🌕
#36: Det finns hopp om molnfritt här. Får se om det stämmer.
- Redigerat 2025-11-05 09:21 av Carmarino
Vad skiljer supermånen från andra typer av fullmåne? NASA ger svar till stora och små. (Engelska)
#37 Här ser det inte lika (mån)ljust ut inför kvällen och natten- blir väl till att trösta sig på månbilder på nätet från olika håll i världen i morgon. 😏-
- Redigerat 2025-11-05 10:35 av Fornöga
Lunchtid Kalmar/Öland ser väldigt mulen och disig ut. Men det kan möjligen spricka upp framåt nattkröken. Vi får se.
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top
#38 Nu kommer bilderna på supermånen från olika hörn på klotet, och lite "avis" är man väl…😏
- Redigerat 2025-11-06 19:10 av Fornöga
#40: Det var tyvärr mulet här, så månen syntes inte.