Gråsiskor
Tjusiga bilder men mest fantastiskt är antalet ~400 st 😮
Härliga bilder! Jag förbluffas också av antalet, 400 st. Här vid min fågelmatning har jag haft en (1) gråsiska lite av och till.
Fina bilder! 😊 Så söt fågel 😊 tror inte jag har sett någon sådan.
💖🧡💛💚💙💜
Vilka så sötnosar. Tror aldrig jag har sett några sådana i verkligheten.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
fina bilder på fina fåglar
Dom är fina.
Oj, så fina små "dunbollar"! 🙂
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Tack alla!
Söt fågel som jag aldrig sett i verkligheten. Fina bilder! 😊
💖🧡💛💚💙💜
#15 Tack! Tror nog att du sett den, men på lite avstånd är det inte så lätt att se detaljerna som möjliggör artbestämning.
Efter årets Vinterfåglar runt knuten, där allmänheten rapporterar från fågelborden, visade sig gråsiskan vara den vanligaste arten i Mälardalen. En bidragande orsak är att stora mängder kommit från öst.
#16 De kanske finns i hela landet? Tänkte att jag kanske bor för högt upp. De har då inte besökt vår fågelrestaurang, står ofta och tittar på småpippisarna.
💖🧡💛💚💙💜
#18 Var i landet bor du?
Västerbotten
💖🧡💛💚💙💜
#20 Där törs jag nästan lova att du sett den.
Ok, då ska jag hålla upp ögonen! 😊 Finns de även på vintern, många lämnar oss när kylan kommer! De kanske håller till mer inne i skogen?
💖🧡💛💚💙💜
#22 De brukar vara flitiga gäster vid fågelborden.
Jag kanske har fel mat.. Har aldrig sett dem, står ofta och tittar på fåglarna. De kanske inte finns just i det här området, här är det mest barrskog. Vi har gott om talgoxar, domherrar, talltitor och blåmesar. Ser någon tofsmes ibland och nötväcka någon enstaka.
💖🧡💛💚💙💜
#24 Ett tips är att kika runt bland många fågelbord. Märker att arterna kan variera en hel del.
Fina porträtt 😍
Supersöta ju! Tror inte jag sett nån tidigare. Jättefina med den lilla röda fläcken i pannan. Härliga kort🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃