Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettfåglar
Läst 551 ggr
[VSK]
9

Mindre korsnäbb

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

En för mig ny art jag fick äran att fota. Tyvärr lite långt avstånd för detaljer men väl god för artbestämning. En sk bonusbild kan man säga då jag var ute efter annan pippi -som aldrig kom.

Blev sjukt impad när pippin slet bort en kotte bara så där 😮

[Jimmy.L]
0

Kul att fota en ny art som man inte har sätt förut. 👍

[VSK]
0

Jupp 🙂

Carmarino
0

Vacker fågel. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

kamera0710
0

Grattis! Visst är de härliga!?

[VSK]
0

Tackar.

Är ju första gången jag sett de mig veterligen så, men visst var det skoj att få se och fota de 🙂

Men starkast avtryck på mig va ändå när pippin slet loss kotten som det vore ett barrstrå 😃

JMW
0

Vacker fågel! Jag har aldrig sett en sådan vad jag vet.

kamera0710
0

#5 Ja, jag minns första gången jag såg dem. Upptäckte dem tack vare alla kottar som for i backen, de var väldigt tysta i övrigt och höll till högt uppe i topparna.

[VSK]
0

Finns så många arter så man blir alldeles snurrig 😃

Normalt sett så kanske man antar det är en ekorre som kastar kottar men så är inte alltid fallet. Där ute vid lappis marker så finns det mat så det räcker och blir över i kottväg. 

Ska ju åka fler ggr i vinter så har jag tur så kanske dessa vill visa sig på lite närmre håll.

Skeppskatten Dina
0

#0 Häftiga fåglar! 👍

🤗 Elisabeth och Amira 🐈

Sabah
0

Kul att se nya arter! 😊 Det är ingen fågel jag brukar se heller men jag har sett dem någon gång.

💖🧡💛💚💙💜

[[eskils_]]
0

Fina fåglar! Kul med den som vill vara stjärnan i toppen av granen…

[VSK]
0

Har en för mig ny art planerat att fotografera men när det blir vet jag inte. Varje gång jag varit där så har jag inte sett till den.

kamera0710
0

Det här är ett annat exempel på en fågel det ofta är lotteri med, men när man minst anar det kan de dyka upp.

[VSK]
0

Är väl koltrast i ts (länken) väl?

kamera0710
0

#14 Nu hänger jag inte med riktigt. Syftade i #13 i alla fall på korsnäbbarna och inget annat.

[VSK]
0

Du länkar ju till en tråd med koltrast så jag trodde du menade den fågeln i ts men vet nu vad du syftar på. 

🙂