Västerås Flygplansmuseum
Var där en liten sväng förra veckan med frun och kompaktkameran.
Försökte fota i autoläge så hav förståelse 😃
Tyvärr så var det inte skyltat för alla flygplan mm så det är möjligt att det slunkit med nåt handhavande fel från min sida.
Glömde i min iver att fota byggnaden utifrån, men det är en gammal hangar.
Agusta-Bell-204B-HKP-3B
🙂👍 J34 Hawker Hunter är inte dumt…Är det även blank svart Hunter? DH Venom är också en cool maskin! Finns en (eller fler?) bra böcker om nattjakten i Västerås.
Va lite trångt för att komma åt att fota allt så de fick plats på bilden.
Det var min dag lite kort berättat.
#43 Nog en myt, finns ingen max antal. Men skjuter man ut sig fler än två gånger kan ju lämpligheten som pilot ifrågasättas.
Okies. Va nåt jag snappat upp på tv för många år sen.
Det här är inte mitt område, så jag får lita på dig 🙂
Tyvärr så var det inte sån ordning på alla skyltar samt vissa områden avspärrade så jag tappa bort mig totalt 🤪
Grymma bilder, imponerad över hur många dom får plats med där inne.
Roligt att se alla bilderna.
I #7 ser det nästan ut som om det sitter någon i flygplanet. Är det din spegelbild som syns kanske?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tack.
Fatta jag rätt så är det här det enda flygplansmuseumet i Sverige som har flygande flygplan. Menar inte de statliga grejerna nu. Jag kunde så klart inte visa alla bilder jag tog för det var närmare 400 st.
Det satt dockor i vissa av flygplanen.
Vet inte varför flygplanet i #1 får mig att tänka på en tandlös gammal gubbe? 🤔😃
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nu har jag ögnat igenom bilden ett flertal ggr men kan inte se det du kan se 🙂
Skånsk humor? 😃
För lite chokladbakande tror jag 😃
#18 Där har vi ju min släpvagn till moppen.
#49 Jag tar två så det händer lite saker när jag gasar.
🤪
#65 #66
Ha Ha 😃
#62 Inte så konstigt att du inte såg det. Det hade fallit bort en siffra. Det skulle stått #17 istället. ☺️
😂
ET Phone home 🙂
Fantastisk samling och imponerande segelflygs-simulator.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag träffade herre där som var värd och jag frågade om JAS 39 Gripen, och de försökte faktiskt få dit ett sånt plant men var lönlöst då det skrotas såna plan just nu. Men det finns en JAS 39 Gripen flygplanssimulator där iaf.
Kul att se även om jag inte är någon teknik- och motornörd.
🙂