Soluppgång
Vackert.
Jättetjusig bild. Dock kommer jag aldrig få fota en sån med soluppgång 😴
Tackar Jimmy och VSK.
VSK, vänta till december. Då går inte solen upp förrän runt kvart i nio. 
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
😴
😃
Vackert!
Tack kamera0710
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Kan ju avslöja att färgerna var ännu mörkare orange i verkligheten, så det här är bara en blek kopia. 🙂
#7 Man kan inte vara färgstark varje dag… 😰
!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#9 Ibland måste man lida för konsten. 😭😃
Vacker soluppgång var det i alla fall.
Tjusig bild 👍
Vacker bild.
#9 Mäktigt och vackert!
Ja, det var en vacker gryning, väl värd lidandet…(#10). 😉
Fast det ser ju faktiskt ut som om solen går upp på åtminstone en del av månen. 🙂
Äh, skit på linsen bara 🤦♂️😃
Jättetjusiga bilder Marr. Du lyckades fånga ungefär de färgerna som himlen på min bild hade. Så nu vet ni hur den egentligen såg ut. 🙂
Härliga bilder.
Tack Carmarino…jo här syntes det orangea väl, lika dant idag. Sällan bilden ger rättvisa utan förbättring men här ser vi det som det såg ut utan.
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Imorse var det också väldigt vackra färger här, men sedan kom molnen. Med dem kom även regnet, så just nu är det mörkt som i skymningen.
Väldigt vackert Marr.
Känner mig smått frusen idag faktiskt, så det värmer att se era fina bilder 🙂
Tack Carmarino & är glad om dom värmer då Vsk…🙂månen ser ju lite kallare ut även om jag älskar dina bilder på kratrarna…
🙂
#17 och #23 Soluppgångarna är magiska, tycker jag! Jättefina bilder, Marr!
Tack Chakra vad roligt att höra! Jo nu har dom varit alldeles speciella de sista dagarna & mycket kan vi "tacka" avgaserna för det (eller vad ska man säga?) som ger dessa fina färger.
Upptäckte jag hade redan från 2a juni en bild men glömt. Då hade vi en period med otroligt vackra soluppgångar…
Härlig soluppgång.
Ser ju nästan ut som den är tagen i Afrika vid nån avlägsen savann 🙂
Tack Jimmy dina fina solnedgångar du visar oss ibland från "viken" är helt ljuvliga & nu får vi vänta på dom igen. Solen är väl redan nere innan den nått viken så här års? Det är trevligt att ha ett bra objekt att fota genom årstiderna. Viken är så fin att se i olika skepnader av årstider…
Jo Vsk när man ser färgerna på bild i efterhand så förstår jag vad du menar med Afrika. Dessa färger varar inte så många minuter så vi ser dom annars. 5 min efter värsta färgerna så är allt det rödoranga gulvitt. Sen är dagsljuset strax här igen.
🙂
Härlig bild.
Tjusiga bilder 👍
#35/#36 Tack!
Underbar bild Kamera…😎
Fantastisk fin månbild VSK.
Tack 🙂
Tyvärr så blir ju bilder på fullmåne lite platta.
#40 På med 3D-glasögonen!
Tjusig måne VSK. Kul att molnen skingrades lagom tills månen var helt full. 😉
#42 Har inga 3D-glasögon. 😭
#44 Gör som Bengt Alsterlind - gör egna! 😃(I länken ovan finns länk till hur man gör sina egna 3D-glasögon. Själv ser jag för dåligt på ena ögat för att se något i 3D.)
#45 Kanske man kan använda nylonstrumpor även till att titta på 3D-bilder. 😃
#46 Har inga nylonstrumpor. 😃
#46 Tror jag har några gamla liggande i strumplådan, men jag undrar om de är tillräckligt elastiska numera. 🙂
#48 Du behöver inte stoppa TV-apparaten inuti dem…☝️
#49 Nä, men om jag försöker sätta dem på huvudet så tror väl alla att jag är en bankrånare. 😮
Tack 🙂
Nepp, funkar bara på svartvita tv-apparater modell tjock-tv ☝️
😃
#51 Är du helt säker? 🤔😃
🎧
😉
#38 Tack!
Tjusigt… Uppe med tuppen mao 🙂
Vaken sen 05 båda dagarna. Detta var från färjan som avgick 07:45.
Huvva 😮
Käkade frukost vid 06 när restaurangen öppnade. ska berätta lite mer i morgon när jag drar igång en tråd om resan.
Skall bli spännande att få ta del av den berättelsen.
#61 Otroligt vacker bild.
Ja, det var en fin vintermorgon! Just nu försöker solen tränga igenom molnen, så resten av dagen kan också bli fin.
Smygreklam för Firefox webbläsare 🙂