Underbara fågelbilder. Mandarinanden är väl inte så vanlig i gurkstaden?
Jättefina bilder.
Vad många olika fåglar du hittar. Sådana ser jag aldrig häromkring.
Vilken blick på pjodden i #2. Vad sa du till den egentligen. Den ser ju riktigt ilsken ut.😃
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jodå. Bara klättra upp en i en björk och vissla som Jan Lindblad så skall du se att den kommer 😃
Jag sa att det va min tur att äta och den fick ställa sig i kö 😂
#12 👍😃
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Oss emellan så sa blåmesen åt mig att hålla för näbben när jag nyser 🤫
😃
Åh så vackra fåglar på så fina foton 🌺. Du är skicklig du Grattis 🌺
Vad är det för fåglar på #4 och #7?
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
#14 Misstänkte att det var något sådant. 👍
Tack.
Stor hackspett och en vad jag tror är gråsiska.
Så fina fågelbilder.
Tack 🙂
Fina fåglar och bilder VSK 🙂
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Härliga bilder! Speciellt gråsiskan!
Tack 🙂
#24 Den ser nästan ut som om den varit förlaga till någon av Disneys förorättade fåglar. 😉
Ska de spela in Jurassic Parks nya på Taggemans ö 😃
Vad har du för kamera och objektiv.
#26 Man vet aldrig det är väldigt vild orörd natur här ute.
Det är lite Jurassick stämning i skogarna här. 😮
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#27 Jag har en Nikon 5300 o Tamron 150-600 mm tele.
Länk till en äldre test på objektivet. http://www.objektivtest.se/tester/tamron-sp-150-600-f5-63-di-vc-usd-test-pa-tranor/
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Nikon D500 och Nikon 200-500 f/5.6
Men, har nåt tjall med AF så jag måste skicka in kamerahuset för koll, samt tänkte faktiskt skicka med mina Nikon objektiv för kalibrering vid samma tillfälle. Förut när jag skulle blåsa rent glaset som täcker bildsensorn så ramla det ut nån liten plastgrej och jag vet inte om den kom från själva kamerahuset eller om den lossnat från nåt objektiv.
När jag fotade månen så fick jag säkert ta 40 bilder för att få en okej bild. Då testade jag både AF och manuellt läge.
Grejen är att jag aldrig har den tiden Nikon tar på sig och har skjutit på det här länge nog 😭
Har förut haft Tamrons båda versioner av 150-600 mm. Men Nikons 200-500 mm ger ljusare sökare och det uppskattas nu när man börjar bli lite äldre.
Kan tänka mig det. Är väl mest stora fotavtryck där från drakar samt hjulspår efter en flaka 😃
Visst är väl gråsiskan underbar!!!!
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
Japp, men snabb som tusan 🙂
Ja visst. Men när jag bodde på ett tidigare ställe, hände det att jag hittade en död ibland. Då hann man kolla noga. Får du problem med deras snabbhet ngn gång så testa en död! 😁
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
😮