Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettuniversum
Läst 718 ggr
[VSK]
3

Samma måne, olika filter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll var månen lite speciell med sitt ljus. Ögat ser ju det de ser, men kan Photoshop se nåt vi inte kan se? Bedöm själva.

[VSK]
3

.

[VSK]
2

.

[VSK]
3

.

[VSK]
3

Sista bilden.

Torparmor
0

Japp, det är därför det jag ser när jag fotar och det jag ser på fotot inte alls ser lika ut särskilt inte på landskapsbilder

Fast ögat ser det hjärnan tycker vi ska se. Gäller antagligen när vi tittar på bilder också.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[Jimmy.L]
0

Intressant hur det skiljer sig.

[VSK]
0

Jag är bara novis inom detta, men tycker det är oerhört svårt att fota månen. Fotar man månen och redigerar bilden så som månen faktiskt ser ut IRL, så är ju månen ganska ljus och tråkig. Tycker det är jättesvårt att välja slutresultat i Photoshop. 

Ja det är lite spännande ibland med foto 🙂

Magi-cat
0

Otroligt fina bilder på vackra månen! 😍🌛

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[VSK]
0

Tack, men är nog kanske mångubbens förtjänst till skådespelet. 

Kan kanske vara John Blund som sitter där uppe och strör sömnpulver. Är det inte sömnpulver så kanske det var pollen 🙂

perk
0

Härliga och märkliga effekter 👍

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Carmarino
0

Det kanske är livets byggstenar den skickar ut? Vi behöver kanske lite fler sådana. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[VSK]
0

Ja visst är det, Helt magiskt det där som finns "där uppe" 🙂

Exakt, en massa aliens kommer och invaderar våra kaffebryggare och tebryggare 😮

😭

Carmarino
0

#12 Menade mest att vi nog kan behöva lite tillskott i de mänskliga byggstenarna. 😉

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[VSK]
0

Aha……. ☺️

😃

kamera0710
0

Vackert!