Att ge mig ut idag och fÄ en nypa frisk luft. Av nÄn anledning sÄ rÄkade jag hamna pÄ samma stÀlle som jag var sist. TÀnk sÄ mÀrkligt va.
SÀger lÀrkfalk om denna, men jag har aldrig sett en sÄn stor förut. à andra sidan Àr jag en glad amatör och ser knappt skillnad pÄ en skata och en hÀger.
Fina bilder som alltid VSK och krya pÄ dig.
Atjooooo đ
Tack. -Ă€r kry pĂ„ mĂ„ndag dĂ„ det Ă€r VSK - Jenisej đ
Det var mĂ„nga fina bilder pĂ„ olika fĂ„glar. đ
Vi fÄr vÀl hjÀlpas Ät o gissa lite pÄ fÄgelsorterna.
#0 Tofsvipa
#1 Gissar jag Pilgrimsfalk (inga röda byxor dÀr).
#2 Kan va ormvrÄk.
#3 Tofsvipor.
#8 OrmvrÄk
#9 GulÀrla
#10 Ingen storskov eller tofsvipa. đ
Utan den VÀnstra en strandpipare av nÄgot slag.
Den högra en and av nÄgot slag.
BÀttre bilder behövs för artbestÀmning.
âïžđđđ đđ€Șđđđ đĄ Medis pĂ„ FĂ„gelskĂ„dning đđ„łđ€đŽđđŁđâšđđâ€ïžđ
âŠâŠâŠâŠ đŠ đŠ đ đ đ đŠ (^I^) đŠ đ đ đ đŠ đŠ
Du Taggeman. Jag valde fel tofflor igĂ„r âïžđ
Tack för gillandet. Hur som, sÄ köpte jag appen FÄgelguiden igÄr kvÀll (145 kr).
SÄ himla typiskt egentligen. Hade jag skrivit pilgrimsfalk sÄ hade det varit lÀrkfalk he he. Noterade aldrig avsaknaden av de röda byxorna, men vÀl storleken pÄ "lÀrkfalken". Egentligen sÄ missade jag nog massor med fina bilder, för denne pilgrimsfalk rÄka jag se nÀr nÄt passerade solens strÄlar och jag sÄg skuggan pÄ marken.
SÄg den försvinna bort över en liten skogsdunge och jag stod kvar och vÀntade pÄ den. De var faktiskt tvÄ stycken och den enda var mindre. Vet ej om det Àr köns eller artrelaterat. Vet inte om pilgrimsfalken och lÀrkfalken Àr sociala mot varandra.
Storskov var jag osÀker pÄ för jag hade glömt bort vad en fÄgelskÄdare med tubkikare sa. Sen igÄr nÀr jag gjorde trÄden sÄ pluppa storskov upp och jag tyckte mig kÀnna igen det.
NÀr det Àr sÄna stora avstÄnd som det kan vara sÄ tror jag man mÄste vara fÄgelkÀnnare för att se skillnaderna mellan liknande arter. Jag ser mest pixlar och sudd.
Tack för ifyllande av arterna đ
Fina bilder.
Kunde du inte testat lite atjoooo pĂ„ #3 ocksĂ„. DĂ„ hade de synts bĂ€ttre. đđ
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
NĂ€ dĂ€r harkla jag mig bara lite đ
Japp sĂ„n vill jag ha đ
NÄgon som varit ute i skogen och tryckt upp en tjÀdertupp som legat och gömt sig? JÀmrans vilket vÀsen den gör, risk för pepparkaka i byxorna. innan man ser vad det Àr, tror man nÀstan att det Àr en björn man skrÀmt upp.
HahaâŠornitologen VSK!đFina bilder pĂ„ stĂ„tliga flygfĂ€n!đ
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbĂ„gsro - peut ĂȘtre?"
"VÀrlden skulle mÄ bra med lite mer
VĂ€rmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Doctor Drövel var namnet đ
đ
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbĂ„gsro - peut ĂȘtre?"
"VÀrlden skulle mÄ bra med lite mer
VĂ€rmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
HĂ€rliga bilder!!!