Hemmavid ;)
Roade mig med mobilkameran, och knäppte lite bilder hemmavid ;)
Några blev faktiskt riktigt bra 😃
På innergården. Tror det är någon form av "hundkex"
En buske som växer precis på utsidan muren som omgärdar innergården.
Mina Petunior i balkonglådorna är stora och många iår :D
Det är de yngsta barnen som har planterat, därav olika färger i varje blomlåda ;)
Fina blombilder!
#1 är Rosenspirea. https://www.blomsterlandet.se/Vaxtinformation/Tradgardsvaxter/Hackvaxter/Blommande/Rosenspirea/
#2 Tror jag är Jasmin den ska lukta gott.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Riktigt tjusiga bilder.
Mobilkameran är världens mest använda kamera. Riktigt kul att dagens mobilkameror fixar helt okej bilder så länge ljuset är okej. Minns min första mobil med inbyggd kamera. Va ungefär som att fota av Tetris 😃
Mattes stol är bra när man vill sova ute på balkongen 😍
Ängen precis utanför husväggen på baksidan
Vägen ner mot Elljusspåret, där vi brukar gå med hundarna dagligen :)
#7 Tack :D Jo, det kan vara Jasminbuskar. Den luktar otroligt gott :)
#8 Jag använder mobilkameran ganska mycket, men jag tycker att de flesta bilderna ser ut som "hej kom och hjälp mig " Det kanske kan bero på att jag annars använder en systemkamera när jag skall knäppa riktigt mycket kort och vill ha bra bilder ;)
Men ibland kan man få ut riktiga pärlor även från mobilkameran :)
Fina bilder. 👍
Tack 🙂
Jo, visst ser de flesta mobilbilder ut som crap om man jämför med en bra kamera, men om man betänker att den bästa kameran är den man har med sig (mobilkameran) samt hur lätt det är att bara trycka på knappen. Bilder kan ju vara minnen för livet oavsett kamera.
Sen finns det massor med riktigt fina bilder tagna med mobilkamera, men det kräver oftast riktigt bra ljus mm.
Jo, så är det ju :)
#2 Det ser nästan ut som en kameliaschersmin (se sista bilden). Jasmin och schersmin är tydligen två olika arter, även om de flesta tror att det är samma. Oavsett vilken det är så är den väldigt vacker.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Den har större blomkronor än den på bilden.
Men det spelar ingen roll, som sagt, den är väldigt vacker och luktar jättegott :D