Summer Meet 2017
Västerås Summer Meet (fd Power Meet) går av stapeln imorgon, men redan idag så rullade det in en del bilar där jag stod och fotade. Tyvärr (för många) så kan man nog inte räkna med mer än 10 000 - 12 000 bilar optimistiskt uppskattat. Skulle det blir mer än så, så vore det en sensation, då Power Meet numer rullar i fiendeland (både för bilar och bandy) Lidköping 😉
Hur som, så tänkte jag att jag kunde visa lite bilder pö om pö. Gissningsvis lär bilderna komma ut dagen efter de tas. Vilka bilmodeller och årsmodeller det är som dyker upp här har jag nog ingen aning om. Jag fotar bara 🙂
Några kärror från idag.
Kul ändå att Västerås lockar trots flytten. jättefina bilder.
Tack 🙂
Mycket fina bilder.
🙂
Är det färre bilar i år än förra året?
Ändå grymma bilar på träffen.
Ah, fina bilder och bilar. I morgon har dom cruising här i Åmotfors. Bara att sätta sig bekvämt med ett par bira och titta😃🥳
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ja det är mkt mindre bilar i år. Slår man ihop både Summer Meet och Power Big Meet så kanske det blir runt 20 - 22 tusen bilar (gissningsvis). Är totalt omöjligt att uppskatta hur många bilar det var ikväll här men det är glest på den 11.5 km långa slingan. Lär nog stå i lokalblaskan imorgon eller på söndag antar jag. Jag gissar på runt 7000 - 8000 bilar här. Skulle bli förvånad om "målet" 10 000 - 12 000 bilar uppnås.
Har du ingen trehjulig cykel så kan du va med på raggarrundan 😃
uh, du ställer mig i en svår situation…hmm….jag får väl gå i snabb takt efter med min fina Ford racing-keps😂
Värmland"
Hahaha😃👍
Värmland"
jag såg ett bilbyggarprogram, och då hade de fått tag på en roadrunner, #43, och den var värd molto dinero. naturligtvis hade den en historia som bilarna måste ha där borta för att vara värda något, med all dokumentation från inköpskvitton och allt annat. jag tror inte bilbyggarna här lägger så mycket betydelse i att ha den dokumentationen, det duger om den går igenom besiktningen.
sedan har vi ju alla sentimentala historier i de amerikanska programmen, vilket gör att jag hulkar i porslinstratten nästan varje gång någon står och grinar över en bil i typ "overhaulin". byggena är intressanta, inte att någon står och grinar över att de hade varit ute med pappa och farfar och åkt route 66 när de var små.