Svinaktigt
Grymt. 🐖
Söta grisar.
Det var då ett gäng lata svin du fotat. 😃
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Det första jag tänkte på när jag läste trådens rubrik är att jag är oskyldig. Men sen när jag såg bildbevis så………. 😃
#6 Så detta är ännu en av dina många skepnader!?😃
Fantomen vettu 😃
#8 👍😃
Linderödssvin är mina favoriter bland grisar. Har man någon gång fått tillfälle att klappa en linderödsgalt så förstår man varför man använder svinborst (eller grisaborst som vi säger i Skåne) till hårborstar. 🙂Den är styv som attan.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#10 Läste att hela beståndet av linderödssvin kommer från en sugga och hennes kultingar på 50-talet. Skånes djurpark började föda upp rasen och tydligen är det inga problem med inavel.
#11 Som jag förstått det så var det några svin av den gamla stammen som räknas till ursprungsdjuren. Fredriksdals friluftsmuseum är ett av de ställen som ingår i avelsplanen, och de har under årens lopp haft rätt många linderödssvin - och har fortfarande flera stycken.
Den här charmknutten hette Bellman och var en väldigt sällskaplig galt. Så länge man höll sig på rätt sida stängslet så var det ingen fara att klia honom mellan öronen eller till och med på trynet. Han kom ibland galopperande i full karriär när han såg att man kom i närheten, bara för att få lite kel. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
De hade även en sugga som var en väldigt duktig mamma som tog väl hand om sina kultingar. Piggelina hette hon. Hon brukade få mellan 10-14 kultingar i varje kull. Det hade många gånger väldigt varierande färger i kullen.