Vilken fin bild VSK 👍
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Vacker bild på pippin.
Tack 🙂
#0 Din artbestämning är riktig. Fina bilder på grönbenan.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#0 och #7 - vilka bilder!
Tack..
Men det är Taggemans förtjänst detta med alla tips på tofflorna 🙂
#11 Nu blev jag riktigt 🤤 Du har blivit ett riktigt proffs att få fina bilder på fåglar nu. Jo tofflorna är bra men det får inte va för blått när man smyger omkring.
Tack det är kul att ni gillar bilderna. Är ju inte helt kry i hälsan så visst blir jag peppad allt 🙂
Men du får inte glömma bort alla grenar, stubbar och stenar jag fotat vars jag trott varit pippin 😃
Skall avslöja en hemlis. Har en stickad osynlighetsmössa med mig när jag är ute och plåtar 😃
#13 Jag har en med. http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/49096
Sparbanken nästa? 🙂
Visst är det grönbena.
Kanonbilder!
Tackar 🙂
#4 Tror aldrig jag sett en grönbena IRL. Deras ben ser nästan ut som blåstång. Kan ju vara bra kamouflage om de fiskar i strandkanten.
Fast om de håller sig till sötvattensjöar så finns det väl inte så mycket blåstång där.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag vet inte om jag sett dessa pippin förut som jag tänkt på. Oftast om jag velat fota tex svan, så har jag inte lagt märkte till så mkt annat. Möjligtvis gäss och tofsvipor då för de hade t.o.m Tutankhamun lagt märke till så som de låter 🙂
#18 Den är vanlig, törs nästan lova att du sett den, även om du inte noterat det. Sedan kan det vara svårt att artbestämma vadare, med all variation i dräkterna.
#20 Får kolla mina foton och se om någon grönbena fastnat på något av dem. 🙂
Tror dock inte jag har varit på så många ställen där de brukar hålla till. Enligt beskrivningarna jag läst på nätet så verkar inte klippstränder vara något favorittillhåll precis. 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ