#1 Är det änder?
Funkade visst bara med bilden i #5, sedan var det samma elände igen…
#8 Verkar tyvärr inte vara någon som vet…
#7 Så vackert.
#8 Ja, hon ser verkligen ut att njuta. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Paintball för jättar 🙂
Ingång bakvägen 🙂
#28 Är "lingonduken" gammal eller ny? Om jag minns rätt så hade vi exakt samma mönster på en av våra vaxdukar när jag var barn. Mamma hade dessutom köpt extra metervara av samma mönster och sytt cafégardiner av till köket.
Jag känner mig som typ 10 år igen när jag ser din bild 😃
En fantastisk gardenia ser jag också, lite avis på den … 😍
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
#31 Det är en rätt gammal vaxduk tror jag. Fick den av min mor och hon hade själv haft den ett bra tag. Vet inte när hon köpte den, men jag tror den har hängt med åtminstone sedan 1980-talet. Bilden är från 2004, och den var långt ifrån ny då i alla fall. Jag är inte helt säker, men jag har för mig att min mor hade gardiner i samma mönster också, så de kan mycket väl vara från samma tid som de ni hade.
Du behöver inte vara avis längre, för det är ingen gardenia utan en azalea. Den var dock väldigt lik en gardenia på lite håll. Från början var den uppstammad, men när den började se risig ut klippte jag ner den, och sedan började bladen växa ut nerifrån istället.
Brukar köpa gardenior ibland, för jag tycker de doftar så gott. De brukar dock inte hålla så länge här hemma - de får ingen gödsel och vatten bara när jag märker att de slokar. Samma öde drabbade ovan nämnda azalea men den hängde med ett bra tag ändå faktiskt.😃
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#33 Det är med största sannolik samma mönster då 👍
Nu när du säger det, och när jag tittar lite närmare, ser jag ju att det är en azalea …. men som sagt, mycket lik en gardenia på den bilden.
Azaleor klarar sig inte alls hos mig, de tappar bladen på en vecka 14 dagar vare sig jag vattnar eller inte. Gardenior brukar gå lite bättre men så svåra att få att blomma om. Vilket är synd eftersom de doftar så ljuvligt. 🙂
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
😃
#35 och få komma först ombord på planet, och sedan sitta och vänta på alla fattiglappar som får knô sig in och tar lång tid på sig att hitta sin plats och sätta sig… Finns förmodligen fler fördelar med den röda mattan, men priset lät sådär…
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Men det är Kurre på bilden som fångar min uppmärksamhet 🙂
#55 Är det verkligen vovven du menar…? 🙂
#56 Det säger han bara……🙂
/Désirée
Väldigt fin hund. 🙂
#58 Hade hon en hund? 😃
😂
För oss gubbar får jag väl säga tyvärr, så är hon hundföraren ganska säkert en han 😮
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
#61 Hahaha Perk!!😃Kollade du efter?😂
H*n är ju betydligt kvinnligare än jag…😭😉
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
#62 Hahaha 😛Nej inget kollande, vi bodde på Soi 6.1 en gata i Pattaya gatan bredvid var den ökända Soi 6. Där är nog 99% av invånarna ladyboys, så det var gott om pojkflickor och gamla gubbar i området.
#72 Ja, har inte alla det? Då behöver man inte ha i salt. ;-)
#71 Häftig bild. Var du nära eller är den tagen med teleobjektiv?
#74 Har runt 50 bilder av björnen som bor i Orsa Rovdjurspark 😉 Det är lokalvarianten av grizzly som kallas Kodiakbjörn. Honan rymde när den skulle lastas på flygplanet, så han väntar på en ny tjej 😃
#75 Aha, trodde du hade varit i Alaska eller däromkring. :-)
Ja på Orsa Rovdjurspark går det att ta fina djurbilder.
Minns för många år sedan att det var en känd norsk fotograf, jag har för mig att han var känd som björnfotograf. I alla fall hade han varit i Orsa Rovdjurspark och hittat sina björnar, som han påstod vara från den fria naturen.
Minns inte hans namn, sedan kom ju Terje Hellesö med sina manipulerade naturbilder men det här var långt innan.
#75 En ny tjej kan nog dröja, dessutom är han kastrerad enligt personalen. Du kanske vet att han är den enda kodiakbjörnen i Europa?
#78 Jag visste att han är ensam kodiak i Europa, men inte att han skulle vara kastrerad, då är det ju ingen mening att skaffa en hona alls. Konstigt att man framhävde det där med rymningen av honan så starkt på parken. Kastreringen kanske annars kan förklara varför han inte är större än vad han är.
#77 ja det finns mycket fina motiv där, men en del ser lite lajban ut, exempelvis isbjörn och snöleopard bland gran, björk rönn och sälg.
#79 Undrar om det inte främst har med åldern att göra att han inte är större. Men kastrering kanske inverkar också.
Jag tycker du skall bli försvarsminister faktiskt ☝️
😃
#84 Kanon! 👍
#84 Haha.
Du måste ha satt in fel bild, för det finns ingen kanon monterad 🤦♂️
😛
Vad innebär fejning?
Tjusig bild btw.
#100 När hornen växt färdigt "fejar" de av basthuden som försörjt hornen med blod under tillväxten, det sker oftast mot träd och buskar och den rödbruna färgen som hornen ofta får kommer ifrån tallarnas bark.
Hornen är benvita annars, vilket man kan se på hornspetsarna senare, där nöts barkfärgningen bort.
Då är jag med. Tack för svaret. 👍
Carmarino, där har vi ju en säck med is att stoppa innanför din tröja. 😃
#108 Tycker mest det ser ut som en säck vatten. 😃
#110 Häftig bild. Inte så vanligt att se Sfinxen fotograferad från det hållet. Det gör att den ser ovanligt liten ut .
#111 Tack har ett gäng bilder på den fast taget med filmkamera.
Där var jag för första gången i våras 🙂
Tack detsamma Chakra. Solen är fotad genom ett ganska smutsigt svetsglas 🙂
#132 Tack VSK!
🙂
Hehehehe alla på en gång…😃
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Islossning 😃