Mörkrumsframkallning
Om det är någon som har vägarna förbi Helsingborg i helgen, och som är intresserad av att se hur man framkallar bilder som på "den gamla goda tiden", så finns chansen på söndag 20/11 när Kulturmagasinet på Fredriksdals museer och trädgårdar firar 20-årsjubileum.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Åh vad roligt, synd att jag bor så långt bort!
Det var jättekul att jag fick prova det när jag gick på gymnasiet 🙂
Ja, det är kul när man själv kan se hur bilderna växer fram på pappret. Min bror och jag hade mörkrum i badrummet när vi var unga. Vi gjorde massor av olika varianter och storlekar av samma bild bara för att testa.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Lite långt ifrån mig annars hade jag kommit.
Tack för info, men säger som de andra, lite för långt bort för mig.
Annars hade jag kanske bjudit på fika. 😉
#5 Mums. 🙂
#6 Ja, jag hade ju självklart fått baka något riktigt smarrigt om ni kom på besök. 🙂
För långt bort för mig. Men jag har prövat när jag gick på folkhögskola 92-93.