Önskemålet 1
Tänkte vi skulle leka en populär bildlek.
Den går ut på att man säger vad man vill se, och personen efter visar denna bilden. Sen så säger denne personen som nyss visat sin bild enligt önskemål sitt önskemål: jag skulle vilja se.. säg en båt. Personen under visar en båt och så vidare.
Jag börjar tråden med en isbild.
Jag skulle vilja se en bild på en Fjäril.
Verkar som en kul lek! Har inga fjärilsfoton dock 😁
R.I.P. Anton 💔
#17 Det stämmer så bra så! :) Tack! 🙂
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Chakra, du måste säga vad du vill se för slags bild 🙂
#21 Oj, så var det ja🙂Blandade ihop denna tråd med en annan.
Vatten av något slag vill jag se.
Slurp 😛
Verkar inte finnas nån som har din önskade bild. Du får gärna önska nåt annat objekt. 🙂
Då önskar jag att se ett öga!
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#38 Vad önskar du för bild, VSK?🙂
Då önskar jag se en traktor 🙂
Sjöstjärna Törnekrona. En sjöstjärna som är taggig/giftig och äter korall polyper.
I stort antal kan dom ödelägga korallrev.
Vill se Moped!
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Ingen som har en bild på en hoppande hund.
Är det nån som har en bild på en tjur?
Fegis 😃
#52 Ja, här gäller inte "våga vinn"… (snarare "vägra väga!")😃
😂
#51 Tar upp den här tråden igen. Ingen hade tydligen någon bild på en flygel- varken instrumentet eller flygelbyggnad till en herrgård.
Nu önskar jag en bild på en älg, älgjakten börjar i Norrland idag.
Kom ihåg ett eget önskemotiv efter att du lagt ut en bild!
😃👍
Är det ingen som har några fotoblixtar? 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
3D va? 😃
#72 Ja det där är avancerad teknik🙂
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
#75 Snygg bild!
#76 Tackar Chakra🙂 Hatten låg kvarglömd på en stubbe på Skansen, då vi var där för några år sedan.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Oj jag hann inte med såg jag.. Glöm min önskani #80.
#81 Kanske finns det någon som har fotograferat en fontän som är belyst med en ficklampa. 😃
Fina bänkar bägge två i alla fall.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag har ej hunnit med att fota ficklampsbelyst fontän än 😃
#83 Om du skyndar dig kanske du hinner. 😃
🙂
#83 Se så, ut och fota när det blir mörkt!🤪😎
/Désirée
Idag är jag lite sliten så jag håller mig nog hemma 🙂
#87 Kan du inte fejka en fontän med duschen och rikta en ficklampa emot den? 😃
😂
😂
#94 För sen och utgår.
#100 Verkar vara ont om chiliodlare här…🤔
#102 Det går sååå bra!🙂
#102 Paprika är ju den mildaste formen av chili. 🙂
Va det nån som sade gris? Njae nu är jag ju inte så pig (uttala engelskt) på att lägga (fläsklägg) ut bild på mig då da *nöff* 😃
Duger den här grisen? En linderödsgris som hette Bellman och älskade att bli kliad mellan öronen. Han fick mig att förstå varifrån uttrycket "grisborst" kom ifrån. 🙂
Vill se en skrivmaskin.
Tack Chakra!🙂 Ja exakt Carmarino…😉
Hahaha nä du Vsk för jag vet att du är inte det minsta lik en gris. Inte ens på doften, så bild på dig duger ej!😃 Sen ska jag säga att denna 🐖 duger inte heller…
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
😃👍
#109 Ja Bellman var en väldigt speciell gris. Han lever tyvärr inte längre, men jag brukade hälsa på honom väldigt ofta och han kom alltid galopperande för lite kel när jag kom dit. Han smågrymtade av välbehag när jag kliade honom på huvudet. Åtminstone tror jag det var av välbehag. 😃
Vilken fin skrivmaskin. Tror aldrig jag har sett den modellen tidigare. Fotot bredvid påminner om ett jag har sett på svenskar i amerika, som bildat en musikkår där.
#110 Tack för skrivmaskinen. Den är väldigt lik den som jag har i min källare. Är dock inte helt säker på att det står "Halda-Norden" på min. Har för mig att det bara står Halda. Sedan är alla tangenterna på min vita, men jag misstänker att de svarta på ditt foto har satts dit för att de vita var trasiga eller slitna. 🙂
#111 Såklart han njöt lille Bellman. Grisar är oerhört personliga och kloka. Han tyckte nog hemskt mycket om dig.❤️
Tänk att vi fick 2 så gamla fina skrivmaskiner på bild efter varandra.👍
Den på min bild står på Frammegården i Värmland, så äger den ej själv tyvärr…🙂
#111 Jag växte upp med min fars reseskrivmaskin av märket Halda i femtiotalsmodell.
Läser på nätet att det är tveksamt om det fortfarande tillverkas några skrivmaskiner, men för några år sedan rapporterades det att gamla exemplar så smått fått en renässans.
#113 Hade själv en reseskrivmaskin på 1970-talet - en elektrisk till och med - men den har jag sålt. Den gamla Haldan använde jag faktiskt rätt mycket när jag övade mig i maskinskrivning, men sedan 1980-talet har den mest varit prydnad. Eftersom den dessutom var en dammsamlare av rang så åkte den in i en plastpåse och ner i källaren, men jag tror att den fortfarande fungerar. Fast färgbandet lär väl ha torkat ihop numera. 🙂
Det går bra med ett badkar utan karl också…😉