Södertälje
#4 Renoverade några av dom höghusens balkonger slutet av 90-talet och bytte ut balkongerna. Utsikten var fin men jobbet var tråkigt.
Som utsocknes bo så reagerar man på den kuperade terrängen. Södertälje ser större ut än vad det är jämte folkmängden (ca <75 000 invånare i själva tätorten) men det är väl höghusen samt den täta bebyggelsen som lurar en.
Bilden i #1 gillas extra då det är vatten med 👍
Södertälje är större än man tror med flera olika områden och nya området som det byggs vid som heter Glasberga.
Jo det byggs ju överallt. Man får hoppas alla kommuner planerar vägarna ordentligt.
#5 Hade en barndomsbekant som bodde där, till början av 70-talet. Sedan lämnade både hans och min familj Södertälje för Lycksele resp. Östersund. Av ett antal tillfälligheter hamnade jag dock i denna stad igen hösten 2008, 34 år efter att jag flyttat därifrån.
#8 En del vägar är uselt planerade. Kommer man söderifrån och ska in mot centrum kan man tvingas fortsätta vägen mot Strängnäs om det är mycket trafik, eftersom man måste svänga till höger 2 filer på en kort sträcka för att kunna ta av. Men detta går inte om det är mycket trafik. Denna väg undviker jag konsekvent, tar en lite längre omväg. (Det gäller främst i tjänsten, när jag är ute och bedriver livsmedelskontroll.)